جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب نگاه دوم

حوزه/ مؤلفین کتاب نگاه دوم سعی کرده اند بیانیه را همانگونه که اگر در خود بیانیه بنا بر تفصیل بود نوشته می شد، بسط دهند و تمام کلیدواژه ها و موضوعات آن را کمی مبسوط تر بررسی کرده اند و طبعا برای رسیدن به این هدف باید از فرمایشات دیگر رهبر انقلاب استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب نگاه دوم با موضوع نگرشی نو به بیانیه گام دوم مبتنی بر اندیشه تمدنی مقام معظم رهبری منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در این کتاب تلاش شده که به بیانیه گام دوم نگاه درون سیستمی شود؛ یعنی سعی شود این بیانیه بنابر منظومه فکری رهبری بهتر و کامل تر فهمیده شود. این همان چیزی است که ایشان نیز به آن اشاره کرده و بیان داشتند: این بیانیه وجیز و خلاصه است و جای بسط دارد و اگر بنا بر بسط باشد می توان چندین کتاب نوشت.

مؤلفین این کتاب سعی کرده اند بیانیه را همانگونه که اگر در خود بیانیه بنا بر تفصیل بود نوشته می شد، بسط دهند و تمام کلیدواژه ها و موضوعات آن را کمی مبسوط تر بررسی کرده اند و طبعا برای رسیدن به این هدف باید از فرمایشات دیگر رهبر انقلاب استفاده کرد.

تدوین این کتاب مبتنی بر دو پیش فرض است: اول: اینکه رهبر انقلاب را علاوه بر رهبری انقلاب و نظام اسلامی، شخصی متفکر و صاحب نظر به ویژه در مباحث تمدنی، و دارای منظومه ای در افکار خود بدانیم. دوم: اینکه بیانیه گام دوم را فشرده و خلاصه ای از بیانات و آثار تمدنی ایشان (یعنی آنچه مرتبط با انقلاب اسلامی، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی و مبانی و نرم افزار و سخت افزار آنهاست) بدانیم؛ لذا ردپای هر آنچه در بیانیه مطرح شده را می توان در دیگر بیانات ایشان به تفصیل یافت. البته طبیعی است که همه آنها به طور کامل به گوش مخاطب اصلی این بیانیه یعنی جوانان نرسیده باشد.

بخش های کتاب


بنا بر همین دو مقدمه در فصل اول کتاب سعی شده دورنمای مختصری از منظومه فکری تمدنی رهبر انقلاب و نگرش ایشان به انقلاب اسلامی –که فرامتن بیانیه گام دوم است - ارائه شود و سپس در پنج فصل بعدی وارد متن بیانیه در قالب چهل فراز شده، و کلیدواژه ها و ریز موضوعات هر بخش با بیانات رهبری توضیح داده می شوند.


فصل های کتاب


فصل اول: منظومه تمدنی مقام معظم رهبری
فصل دوم : هویت و جایگاه انقلاب اسلامی ایران
فصل سوم: گذشته و مرارت های انقلاب اسلامی
فصل چهارم: دستاورد های انقلاب اسلامی ایران
فصل پنجم: واقعیت های انقلاب سلامی ایران
فصل ششم: مأموریت جوانان مؤمن انقلابی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha