یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زهرائیه نجف آباد

حوزه/ نشست بصیرتی با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فخری سمندری در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه زهراییه نجف آباد با اشاره به ابعاد مختلف انقلاب و تبیین وظیفه حوزویان در امر باز شناسی انقلاب گفت: شهید ابراهیم همت، با دیدن ناملایمات اجتماعی به همسرش می گوید: «باید ببینیم قصور و کوتاهی ما کجا بوده است». ما نیز باید در دیدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه انگشت اشاره را به سمت خود بگیریم و ببینیم ما در انجام وظیفه چه کرده ایم.

سمندری ادامه داد: اگر هرکدام از طلاب برای نشان دادن زیبایی های اسلام و انقلاب، تلاش کرده بودند، اکنون شاهد این نابسامانی ها نبودیم، اگر ما به یقین رسیده باشیم که این انقلاب حرکت و واسطه ای است تا حکومت جهانی مولایمان صاحب الزمان(عج)، آن وقت چه عملکردی خواهیم داشت؟ آن زمان که آشنا و واقف به وظیفه ابلاغ خود باشیم و توانایی های خود را در این زمینه بالا برده و به کار گیری کنیم، خواهیم دانست که معنای اصل ابلاغ چیست.

وی با اشاره به اصل جمهوریت انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: اساس انقلاب و قانون اساسی ما برطبق قرآن است، اساس کار درست است، آنچه دچار ایراد شده است، بحث جمهوریت آن است که در دست خود مردم و بسته به انتخاب آنان است. مردم باید سطح بصیرت، بینش و آگاهی را روز به روز و به مقتضای زمان بالا ببرند تا با انتخاب شایسته، شاهد رشد و فزونی انقلاب باشند.

سمندری گفت: برخی می گویند مبلّغ را با سیاست چه کار؟ در حالی که اگر به زندگانی بانوی دوعالم فاطمه زهرا (س) و دخترش زینب کبری (س) نگاه کنیم، می بینیم که ایشان با خطبه خوانی های خود به ما اعلام کردند که اصل دین همین سیاست است. باید همگی ما مبلغان دین این را برای جامعه تبیین کنیم که دین ما، سیاست ماست.

در پایان برنامه از برترین های پژوهشی و شرکت کنندگان در مسابقات پژوهشی مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha