پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مسابقه‌ای از یکی از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی، بنام "زن در آیینه جلال و جمال" در نظر گرفته شد که در این مسابقه بیش ‌از ۶۷۰ نفر از طلاب خواهر در ۲۲ مدرسه استان شرکت کردند و ۲۷ نفر از آنها حائز رتبه برتر شدند.

خانم فاطمه اردشیری معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری، از برگزاری مسابقه کتابخوانی بین طلاب خواهر این استان و تکریم از برگزیدگان آن خبر داد و اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور مسئول دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی و مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار شد، مسابقه‌ای از یکی از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی، بنام "زن در آیینه جلال و جمال" در نظر گرفته شد که در این مسابقه بیش ‌از ۶۷۰ نفر از طلاب خواهر در ۲۲ مدرسه استان شرکت کردند و ۲۷ نفر از آنها حائز رتبه برتر شدند و اختتامیه این مسابقه نیز در بهمن‌ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: علت انتخاب این کتاب در راستای تأکید بر ارزش و اهمیت جایگاه زنان و ترویج مطالعه و کتابخوانی بین طلاب بخصوص مطالعه در راستای سبک زندگی و خانواده و جایگاه زن است.

خانم اردشیری افزود: برنامه ریزی برای مطالعه و اهمیت کتابخوانی نباید مختص هفته کتاب و کتابخوانی باشد، بلکه باید در طول سال به این فرهنگ اهمیت داده شده تا به عنصری نهادینه در افراد تبدیل شود، چرا که تأکید رهبر معظم انقلاب نیز مبنی بر این است که در زندگی روزمره خود مطالعه داشته باشید.

وی یادآور شد: مطالعه کتاب، ابزاری برای بهبود و ارتقاء سطح زندگی انسان و تاثیرگذاری در دیگر افراد جامعه و حتی پاسخ به شبهات مطرح شده است، بخصوص برای طلاب و همچنین به عنوان مادر خانواده که با مطالعه درست و صحیح خود باعث ارتقای سطح تربیتی و رشد فکری فرزندان می‌شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش کتابخانه‌های مجازی و روی آوردن مخاطبان به کتاب‌های الکترونیک، در این مسابقه نسخه چاپی این کتاب نیز به عنوان یک دوست، در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha