دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ستاد همکاری آموزش و پرورش سیستان  و بلوچستان

نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان عنوان کرد: حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌های مختلفی برخوردارند اما از این ظرفیت ها به شیوه مطلوب بهره‌برداری نشده است.

امام جمعه زاهدان افزود: کارگروهی بین حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، آموزش و پرورش، دفتر نماینده ولی‌فقیه و سازمان تبلیغات تشکیل شود تا به شناسایی ظرفیت‌ها و پیگیری امور بپردازد.

وی بر لزوم گسترش کمی و کیفی بخشی فعالیت‌های طلاب طرح امین تأکید کرد و افزود: طرح امین دارای نقاط قوت و ضعفی است که باید در همان کارگروه تشکیل شده آسیب‌ها شناسایی و راهکارهایی برای حل آن ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: آموزش و پرورش در قالب طرح امین به دنبال جذب نیروی متعهد دینی و حوزوی است و باید ارتباط این طلاب با حوزه‌های علمیه حفظ شود.

وی ادامه داد: دوره‌های تبیین، بصیرت افزایی، عقیدتی و فکری در سطوح مختلف تعلیم و تربیت از مدیران تا سایر معلمان مورد نیاز است و در این جهت می‌توان از ظرفیت دفتر تبلیغات جنوب شرق و حوزه‌های علمیه بهره برد. در گذشته جدولی برای ایجاد مدارس معارف توسط آموزش و پرورش استان تنظیم شده بود و پیشنهاد داریم تا ارگانهایی از جمله قرارگاه قدس اقدام به ساخت مدارس در کنار حوزه‌های علمیه کنند تا حوزه علمیه به تأمین کادر آموزشی پرداخته و آموزش و پرورش نیز تأمین و پشتیبانی لازم را صورت دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار دریافت گزارش عملکرد کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: امور مربوط به شهرستان‌ها به کمیته‌های شهرستانی واگذار شود و سعی کنیم تا با پیگیری‌های بیشتر در مرکز استان کمیته‌های شهرستانی را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha