دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری آیین بزرگداشت آیت‌الله حیدری ایلامی و یادواره شهدای روحانیت در ایلام

حوزه/ امام جمعه ایلام گفت: علمای ربانی هستند که در طول تاریخ معارف الهی را نشر داده و تمام توان خود را برای هدایت انسان ها به کار گرفته اند، لذا مجاهدت های آنان در طول تاریخ باید تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام ، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در مراسم بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی و شهدای روحانی استان ایلام که امروز در مصلی شهر ایلام برگزار شد، گفت: آیت الله حیدری یک الگو ، نه تنها برای ایلام بلکه برای حوزه های علمیه در دنیا است که با شرایط سخت زمان طاغوت ، حوزه علمیه را در شهر ایلام تأسیس کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به جایگاه ارزشمند آیت الله حیدری ایلامی، افزود: این مجتهد مبارز با سبک زندگی زاهدانه و وارسته خود الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت در همه دوران هاست که با شرایط سخت زمان طاغوت موفق به تاسیس حوزه علمیه شهر ایلام و تربیت و طلاب و روحانیون متعدد شد و مدیریت و هدایت مجاهدان و بسیج عمومی مردم در زمان جنگ را در استان ایلام را بر عهده گرفت و اولین مجتهدی بود که با پوشیدن لباس رزم در برابر رژیم بعثی عراق ایستاد.

وی تصریح کرد: نیاز است نقش زهد، خدمتگزاری و تلاش روحانیت در طول تاریخ که نمونه ای از آن آیت الله حیدری ایلامی بود و در سخت ترین شرایط مردم استان در دوران دفاع مقدس در کنار مردم بود و اسلحه به دست گرفت و در کنار سایر رزمندگان با دشمن جنگید برای همگان تبیین شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: علمای ربانی هستند که در طول تاریخ معارف الهی را نشر داده و تمام توان خود را برای هدایت انسان‌ها به کار گرفته اند و با توجه به اهمیت مجاهدت عقیدتی، جایگاه علمای دین بسیار ارزشمند است. و نقش هدایت گری در دین از اهمیت بالایی برخوردار است چون که هدایت حتی یک فرد می تواند بر جامعه اثر گذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه گفت: دشمن متوجه شده برای رسیدن به اهداف شوم خود و ضربه زدن به اسلام و تشیع باید روحانیت را از صحنه خارج کند و بر همین اساس هجمه های بسیار سنگینی در فضای حقیقی و مجازی متوجه روحانیت شده است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: شهدا افرادی مجاهد و با ایمان بودند که با مجاهدت هایشان بالاترین جایگاه را در نزد خداوند متعال دارند چرا که آنها اتفاقی به به این مقام نرسیدند و بر اساس خلوص و ایمان و حکمت الهی این فیض به آن ها اهدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: برگزاری یادواره ها و زنده نگه داشتن یاد شهدا دل ها را به ارزش های الهی نزدیک می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha