یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ویژه برنامه شناخت مبانی ولی فقیه در مدرسه علمیه فاطمیه کارون

ویژه برنامه شناخت مبانی ولی فقیه به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، ویژه برنامه «شناخت مبانی ولی فقیه» امروز چهارشنبه باحضور حجت الاسلام میثم تقی زاده کارشناس کلام و به همت معاونت فرهنگی، طلاب و کادر مدرسه علمیه فاطمیه کارون برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به اهمیت و ضرورت شناخت ولی فقیه اظهارکرد: برای اثبات این امر دو مقوله عقلی و نقلی وجود دارد؛ امام صادق(ع) که فرمودند برای امر دین به سراغ طاغوت نروید بلکه به فقیه جامع الشرایط مراجعه کنید که من او را برای شما حاکم اعلام می کنم.

وی ادله عقلی برای اثبات ولی فقیه را به شش مورد تقسیم کرد و گفت: "جامعیت اسلام، جاودانگی، نسخ ناپذیری"، "ماهیت قوانین اسلامی"، "عدم رضایت شارع مبنی بر تعطیلی و اهمال در دین"، "منع ائمه از رجوع به دستگاه طاغوتی"، "تشکیل حکومت لازمه تدبیر نظام اجتماعی" و "امر دائر بین نصب فقیه و غیر فقیه" ادله های عقلی کامل و جامع هستند.

کارشناس حوزوی بیان کرد: اسلام دین ‌کامل، جامع و نسخ ناپذیراست که بعداز آن دین و شریعتی به وجود نمی آید زیرا ادیانی از جمله یهودی و مسیحی با آمدن دین مبین اسلام منسوخ شدند.

وی افزود: اداره و رهبری دین از سمت خداوند متعال به پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم واگذار شده است و بعد از غیبت امام زمان(عج) این وظیفه برعهده ولی فقیه به عنوان مجتهد جامع الشرایط است.

کارشناس حوزوی با اشاره به اهمیت تبلیغ و اثبات ولایت فقیه به طلاب گفت: شما به عنوان طلبه و سرباز حضرت حجت(عج) موظف به یادگیری علوم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستید تا در

فتنه ها بتوانید ولایت فقیه که یک امر الهی است را برای مردم و اجتماع تبیین کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha