شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
هاجری - انجمن‌های علمی

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم گفت: هر اندازه زبان فارسی در جای جای جهان توسعه یابد، دریچه های علمی و فرهنگی سرزمین ها به روی ورود مبانی اندیشه اسلامی اهل بیت علیهم السلام گشوده تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه آثار منتخب علوم انسانی اسلامی به ۳۴ زبان زنده دنیا که در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خادمان انقلاب اسلامی به ویژه خانواده شهدا و جانبازان اسلام و انقلاب اسلامی بر اهمیت گفتمان سازی و معرفی آثار در عرصه های بین المللی تصریح کرد و ابراز داشت: متأسفانه ما در معرفی و عرضه محصولات علمی و اندیشه ای اهل بیت علیهم السلام بسیار ضعیف عمل نموده ایم؛ در حالی که مراکز آموزش و پژوهشی رقبا به ویژه مجموعه های غربی آثار خود را در تیراژی گسترده معرفی و در عرصه بین الملل منعکس می کنند.

وی غفلت از توانایی ها و سرمایه های ارزشمند تبیینی را از چالش های کنونی نشر معارف دانست و با بیان این که شدیدا گرفتار دعواها و اختلافات سیاسی هستیم، اظهار داشت: گفتمان سیاه نمایی و نقش آفرینی اشتباه در جنگ معرفتی ترکیبی دشمن، حتی وارد میدان داری خودی‌ها شده است، در برخی از مواقع مطالبی را که به خیالمان نقد رقبای سیاسی است را به گونه ای منتشر می کنیم که در اصل هدف قرار دادن آبروی انقلاب اسلامی است.

رئیس نمایشگاه لفظ جهاد در جهاد تبیین را نشان دهنده عقب ماندگی ها در عرصه معرفی و ارائه دانست و بر لزوم جبران کاستی ها در بیان دستاوردها و سرمایه های انقلاب اسلامی تأکید و یادآور شد: متاسفانه بسیاری از آثار علمی را تولید و آن را در حصار قم محصور نموده‌ایم.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم، با بیان این که طرح گفتمان انقلاب اسلامی شناسایی آثار و معرفی روشمند ظرفیت ها در داخل و خار از کشور است، یادآور شد: برپایی نمایشگاه تنها یکی از دستاوردهاست؛ تلاش نموده ایم تا بتوانیم نمایشگاه دائمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را با مشارکت ۳۰ دانشگاه کشور در تمام استان ها راه اندازی نماییم.

وی به ظرفیت های پویای کتابخانه تخصصی و سایت طرح گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد آثاری که در این نمایشگاه عرضه گردید ، محصول پژوهش کسانی است که زبان فارسی را فرا گرفته اند؛ هر اندازه زبان فارسی در جای جای جهان توسعه یابد، دریچه های علمی و فرهنگی سرزمین ها به روی ورود مبانی اندیشه اسلامی اهل بیت علیهم السلام گشوده تر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری در پایان سخنان خود گزارشی از فهرست نویسی آثار فاخر معارفی منتشر در عرصه بین الملل ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha