دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ یکی از ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: یکی از عوامل تحکیم خانواده وجود صبر در خانواده است و لذا خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که یکی از روش‌های نفوذ اجانب به حریم آن‌ها روش قدم به قدم است که قرآن در همه زمینه‌ها تذکر می‌دهد و می‌فرماید، همان قدم اول پای دشمن را باید شکست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جلوه‌ای روشن از بیانات رهبر بصیر انقلاب اسلامی مبنی بر شکست محاسبات دشمن بود و بدون تردید این حضور نماد لطف الهی و عنایات مهدوی و تأثیر خون پاک شهیدان خصوصا شهدای مظلوم امنیت مانند شهیدان آرمان، روح الله، دانیال و شهیدان غریب شاهچراغ و ایذه بود.

وی تصریح کرد: روز ۲۲ بهمن را در واقع باید روز “مردم” بنامیم، معجزه حضور مردم هم از نظر جمعیت و کمیت و کیفیت حضور که در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند و موجب خوشحالی دوستان ایران و ناراحتی و بهت دشمنان ایران شدند.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: 22 بهمن ۱۴۰۱، ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بود، شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

وی گفت: منطق قرآن، حضور در صحنه را یک مسئولیت مؤمنانه و یک تعهد ایمانی می‌داند و هر نوع حضور تأثیرگذار به نفع جبهه حق را، عمل صالح معرفی می‌کند و با این توصیف، حضور در راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن، بی‌تردید عمل صالح و عبادت است.

حجت الاسلام جلالی افزود: یوم‌الله ۲۲ بهمن، مصداق تعظیم شعائر الله بود، مصداق وفاء به عهدی است که با شهدا بستیم، نماد اعتصام جمعی به حبل الله، گواه شجاعت ایمانی یک ملت و نماد نصرت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که جامعه ما با آن مواجه است، سست شدن بنیان خانواده با آسیب جایگاه پدر یا جایگاه مادر و فرزندان اعم از پسر و یا دختر به اشکال مختلف است و اگر خانواده و در طول آن، جامعه بخواهد نظام و یا انتظام پیدا کند باید مهره‌های خانواده هر کدام در جایگاه خود حفظ و بکار گیری شود.

امام جمعه چهاربرج یادآور شد: یکی از عوامل تحکیم خانواده وجود صبر در خانواده است و لذا خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که یکی از روش‌های نفوذ اجانب به حریم آن‌ها روش قدم به قدم است که قرآن در همه زمینه‌ها تذکر می‌دهد و می‌فرماید، همان قدم اول پای دشمن را باید شکست.

وی عنوان کرد: شیطان‌های انسی و جنی، انسان را قدم به قدم به سوی پرتگاه می‌کشانند، این موضوع منحصر به شیطان اصلی نیست، تمام دستگاه‌های شیطانی و آلوده برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود از همین روش گام به گام استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: بعثت علاوه بر جنبه آفاقی و بیرونی یعنی نظام‌سازی و تشکیل حکومت، یک جنبه مهم انفسی و درونی نیز دارد که ناظر به تزکیه است که شاهراه، بلکه تنها راه خوشبختی حقیقی بشر می باشد و غایت و هدف انسانیت تنها و تنها، ذیل تبعیت از رسول الله(ص) تعریف و تحقق می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha