یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه مشگین شهر

حوزه/ حجت الاسلام باوقار با اشاره به زلزله سوریه و ترکیه و تناقضات کشورهای غربی بیان کرد: امروز باید جامعه بین المللی به هر دو کشور ترکیه و سوریه کمک کند، اما متاسفانه شاهد تناقض رفتار کشورهای اروپایی و منطقه در نحوه کمک به زلزله زدگان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین شهر با دعوت آحاد مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و دوری از گناه اخلاق حسنه است و بنا به فرمایش امام علی(ع)، خشنودی مردم با اخلاق اسلامی امکان‌پذیر است نه به دارایی و ثروت.

وی در ادامه با تبریک بعثت حضرت رسول اکرم(ص) گفت: پروردگار عالم فلسفه بعثت را تزکیه نفس معرفی می‌کند. بعثت اصلاح نفس و طهارت نفس است. بعثت علاوه بر نظام سازی و تشکیل حکومت، نقش تزکیه نفس دارد و شاهراه سعادت انسان تزکیه نفس می‌باشد و به نقل از امام راحل، مصداق صراط مستقیم نبی مکرم اسلام( ص) است.

حجت الاسلام باوقار به موانع تزکیه نفس اشاره کرد و ادامه داد: دنیا پرستی مانعی برای رسیدن انسان به صراط مستقیم و تزکیه نفس است.

امام جمعه مشکین شهر به دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری مردم آذربایجان مظهر اتحاد کشور هستند و حرکت آذربایجان و اردبیل در صفویه آغاز وحدت ملی بود.

وی با قدردانی از حضور حماسی مردم انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق استقامت ملی بود که خوشحالی دوستان انقلاب و نا امیدی دشمنان انقلاب را در بر داشت.

خطیب جمعه مشگین شهر با اشاره به زلزله سوریه و ترکیه و تناقضات کشورهای غربی بیان کرد: زلزله ترکیه و سوریه حادثه‌ای تلخ و دردناک است. امروز باید جامعه بین المللی به هر دو کشور ترکیه و سوریه کمک کند، اما متاسفانه در این کمک‌ها شاهد تناقض رفتار کشورهای اروپایی و منطقه در نحوه کمک به زلزله زدگان هستیم و بی توجهی به مردم سوریه که ظلمی آشکار و نقض حقوق بشر و انسانیت است، ان‌شاءالله مردم مسلمان با کمک‌های خود حل مشکلات زلزله زدگان را تسهیل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha