دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دوره تربیت استاد با موضوع ولایت فقیه ویژه اساتید حوزه های علمیه

حوزە/ مرحله دوم دوره آموزشی تربیت استاد با موضوع ولایت فقیه (دوره آموزش کارگاهی تخصصی _ پاسخگویی به شبهات) به مدت سه روز در قم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه خبرگان رهبری و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه(معاونت آموزش،دفتر امور اجتماعی و سیاسی ، مجتمع آموزشهای کاربردی حوزه علمیه) و نمایندگی ولی فقیه در سپاه(بسیج اساتید و مدیران حوزه علمیه قم ) مرحله دوم دوره آموزشی تربیت استاد با موضوع ولایت فقیه (دوره آموزش کارگاهی تخصصی _ پاسخگویی به شبهات) به مدت سه روز در قم در حال برگزاری است.

این طرح در سه مرحله اجرا می‌شود

۱)دوره آموزش عمومی که در این دوره اساتید با بحث های نظری و تئوری آشنا می شوند. سرفصل ها و عناوینی مانند دین و سیاست، ضرورت حکومت و تشکیل آن در عصر غیبت، مقبولیت و مشروعیت و نظریه های مربوط به آن، تاریخچه و پیشینه ولایت فقیه در ادوار مختلف فقهی و در آثار و کتب به جای مانده از علمای اعلام و فقهای عظام، ادله و مستندات عقلی و نقلی ولایت فقیه، گستره اختیارات رهبری در قانون اساسی جمهوری اسلامی و کارآمدی نظام سیاسی ولایت فقیه برگزار می‌گردد.

۲) دوره کارگاهی تخصصی، به منظور توانمند سازی جهت پاسخگویی به شبهات مرتبط که به صورت مسئله محور آشنا شده و شیوه مواجهه با شبهات و نحوه پاسخگویی به آن را در این دوره برگزار می‌گردد.

۳) دوره تکمیلی: با موضوعات و مسائل مربوط به آینده پژوهی انقلاب اسلامی(ویژه اساتید برگزیده دو دوره قبلی که توانسته اند آزمون علمی و مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذرانند و قبول شوند) برگزار خواهد شد.

اساتید شرکت کننده در دوره، می توانند مفاهیم مهم و محتوای ارزشمند را در سطح عمومی جامعه ترویج و تبیین نموده و در اختیار مخاطب و جامعه هدف خودشان قرار خواهند داد تا در پرتو این جلسات گره های ذهنی و چالش ها و شبهاتی را که دشمن در صدد بیان و طرح آن است پاسخ داده و اجازه وارونه نمایی واقعیت و حقیقت را به معاندین ندهند.

شرکت کنندگان در دوره اساتید دارای کد استادی هستند.

دوره عمومی بیش از ۱۰۰۰ نفر ثبت نام نموده و نزدیک به ۶۰۰ نفر اقدام به شروع دوره در سامانه آموزش مجازی مجتمع آموزش های کاربردی نموده اند.

افراد شرکت کننده در دوره ۵۰ نفر از اساتیدی هستند که دوره عمومی را با موفقیت به اتمام رسانده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha