سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نمایشگاه کتاب دین

حوزه/ مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین با بیان اینکه عرصه کتاب با بحران کمبود مخاطب مواجه نیست، به انتشار روزانه ۳۳۰ عنوان و سالانه ۱۲۰ هزار عنوان کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب‌های دینی در سال‌های اخیر بسیار متنوع و به‌روز شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب دین، مجدالدین معلمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، اظهار کرد: بعد از چند سال شاهد برپایی نمایشگاه کتاب دین در قم هستیم، این موضوع مایه خرسندی است هر چند اگر تبلیغات شهری و فضای مجازی افزایش می‌یافت، احتمالاً شاهد حضور گسترده‌تر مخاطبان در این نمایشگاه بودیم.

وی با تأکید بر اینکه ناشران بزرگ باید استقبال بیشتری از فرصت‌هایی همانند نمایشگاه کتاب دین داشته باشند، عنوان کرد: ناشران بزرگ دارای کتب مردمی هستند که جای برخی از این کتب مهم در نمایشگاه کتاب دین خالی است.

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اصلاً قائل به بحران مخاطب در حوزه کتاب نیستم، گفت: کتاب اقتصاد خود را دارد و اگر اقتصاد نداشت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند، در سال‌های کرونایی هم که تقریباً همه شغل‌ها مورد تأثیر قرار گرفت و اُفت کردند، تنها کسب و کاری که همچنان صعود داشت حوزه نشر بود و ما شاهد افزایش عناوین کتب بوده و هستیم، هر چند تیراژ آثار کاهش یافته اما تعداد عناوین افزایش یافته است؛ هر ساله ۱۲۰ هزار عنوان کتاب و روزی ۳۳۰ کتاب به چاپ می‌رسد.

معلمی، حجم فعالین عرصه کتاب را نشان دهنده اقتصاد حوزه کتاب دانست و عنوان کرد: دنیای اقتصادی کتاب و فعالان نشر کوچک شده و افزایش نیافتن قیمت کتاب متناسب با تورم موجب آسیب به اقتصاد کتاب شده اما این موضوع که کتاب مشتری ندارد درست نیست.

وی، تنوع چند ساله اخیر کتاب‌های دینی را در جذب مخاطب مؤثر دانست و گفت: اضافه شدن افرادی از جمله تصویرساز و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان به جریان نشر کتب دینی موجب تقویت این کتب شده است.

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: کیفیت پایین برخی از کاغذها دست ناشران را در حوزه کودک می‌بندد اما بنده دنیای نشر کودک را نسبت به گذشته بسیار متفاوت می‌دانم، اکنون جمکران، جمال، به‌نشر و برخی دیگر از ناشران به حوزه کتاب کودک در حوزه دین ورود کرده‌اند که این ناشران خروجی‌ مطلوبی داشته‌اند.

خاطرنشان می‌شود: ششمین نمایشگاه کتاب دین تا اول اسفند ١٤٠١ صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha