شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان

اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان با موضوع پذیرش در حوزه و مدیریت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام طاهر، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان ضمن خیر مقدم به مدیران ۳۰ مدرسه علمیه استان به بیان راه های آشنایی بانوان استان با پذیرش حوزه های علمیه خواهران پرداخت و عنوان کرد: استان خوزستان در سال گذشته رتبه سوم تعداد متقاضیان ورود به مدارس علمیه خواهران را کسب کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان گفت: براساس آمارهای ارائه شده بیشتر متقاضیان ورود به مدارس علمیه خواهران، از طریق تبلیغ چهره به چهره با پذیرش حوزه آشنا شده اند که این مسأله بیانگر اهمیت و ضرورت کار مبلغین و طلاب است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام شیرانی، مسئول قرارگاه جهاد تبیین در استان خوزستان گفت: تبیین به‌ معنای روشنگری، بیان حقیقت و واقعیت است و آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است.

وی افزود: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کرد، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین آمده‌اند؛ تبیین حقایق عالم، تبیین ابعاد وجودی انسان، تبیین ظرفیت‌های انسان، تبیین راهی که باید برود. به همین جهت، یکی از نام‌های قرآن کریم "بیان" است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاس»؛ قرآن تبیین‌کننده‌ای برای مردم است.

در پایان نیز حجت الاسلام علی آقا پیروز، مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیرامون موضوع مدیریت اسلامی به تدریس پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha