جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
1

حوزه/ دادستان عمومی و انقلاب قم در بازدید از نمایشگاه کتاب دین گفت: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، قطعاً جرم و جنایت پایین می‌آید و یکی از راه‌هایی که به این موضوع کمک می‌کند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با هدف عرضه و مطالعه کتاب‌های معارفی و مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی قم از نمایشگاه کتاب دین بازدید کرد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از غرفه‌های نمایشگاه و تبادل نظر با ناشران دینی، با امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حمید خرمی رئیس اتحادیه تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی، اظهار کرد: توفیق داشتیم در معیّت تعدادی از دوستان از نمایشگاه کتاب دین بازدید داشته باشیم و در زمان حضور ما در نمایشگاه، استقبال مردم خیلی خوب بود.

وی با قدردانی از برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دین، گفت: کتاب‌های بسیار زیادی از دانشمندان و علمای دینی در نمایشگاه عرضه شده و با توجه به تسهیلاتی که وزارت ارشاد و ناشران برای خرید کتب دینی در نظر گرفته بودند، استقبال بازدیدکنندگان مطلوب بود.

دادستان عمومی و انقلاب قم همچنین به نقش مؤثر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قطعاً یکی از موضوعاتی که باعث می شود جرم و جنایت کاهش یابد، اِتّصاف به معارف دینی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غریب افزود: تجربه ما نشان می‌دهد که هرچه در جامعه و یک محیط، اِتّصاف و اطلاع به معارف دینی بیشتر باشد، وقوع جرم کمتر است.

دادستان قم تأکید کرد: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، قطعاً جرم و جنایت پایین می‌آید و یکی از راه‌هایی که به این موضوع کمک می‌کند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با هدف عرضه و مطالعه کتاب‌های معارفی و مذهبی به مخاطبان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha