سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر مراسم تبلس طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد

حوزه / رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه خراسان گفت: اگر ما یک روحانی مردمی باشیم و برای مردم از هر طبقه، جنس و سنی که باشند احترام قائل شویم، موفق خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی خراسان، امروز یکم اسفند ۱۴۰۱ در مراسم جشن بعثت پیامبر اکرم (ص) و مراسم عمامه گذاری طلاب که در محل این نمایندگی برگزار شد، خطاب به طلاب حاضر در مراسم اظهار داشت: این مسیر سختی است، زیرا مردم می‌خواهند یک عالم دینی داشته باشند که رفتارش بر اساس تقوا و نظام مشخص اخلاقی تربیتی اسلامی باشد.

وی ادامه داد: این مسیر نیازمند دانش، مطالعه، شناخت ابعاد مختلف انسانی، روش‌های خودسازی و ممارست عملی است. چه‌بسا افرادی چند جلد کتاب در حوزه علم، دانش، تربیت و تهذیب نوشته‌اند اما در مقام عمل شاید آن‌گونه که باید به آن‌ها عمل نکنند، زیرا عمل یک تکنیک و روح خاصی نیاز دارد که این روش خاص تنها علم نیست بلکه این مهم به اراده، انگیزه و روح قوی هم نیاز دارد.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه خراسان افزود: رشد تربیتی نه‌تنها در اسلام بلکه در همه آیین‌ها و ادیان مهم تلقی می شود، به‌گونه‌ای که اگر اگر به آیین بودائیسم نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که معتقدین به این آیین چه مراقبت‌های نفسانی زیادی برای رسیدن به برخی از ویژگی‌ها انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: خداوند شخصیتی مانند پیامبر اکرم (ص) را به‌عنوان الگو برای ما انتخاب کردند و این نشان می‌دهد که ایشان از شخصیت خودساخته‌ای برخوردار بودند.

وی بابیان اینکه حضرت محمد (ص) از دقیق‌ترین و عالی‌ترین مبانی فکری و سیره عملی برخوردار بودند، اضافه کرد: پیامبر (ص) نسبت به مردم نگاه بسیار وسیعی داشتند و کار عمده ما حوزویان مردم نیز همین است. اگر ما یک روحانی مردمی باشیم و برای مردم از هر طبقه، جنس و سنی که باشند احترام قائل شویم، موفق خواهیم شد اما اگر دچار خودبزرگ‌بینی و جدایی از توده مردم شویم بسیار خطرناک خواهد بود، چراکه روح خدمت در مردمی بودن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح در ادامه به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در خدمت به مردم اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت همواره برای مردم نفع مادی، علمی و اجتماعی داشتند.

وی به ضرورت توجه مبلغان به سیره پیامبر(ص) در ارتباط با مردم و خدمت به آن‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با همه افراد به‌گونه‌ای رفتار کنیم که ویژگی مثبت آن‌ها تجلی پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha