سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ نشست طلاب و روحانیون شهرستان پلدشت با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: بسیاری از روستاهای پلدشت خانه عالم ندارند، با توجه به شهرستان مرزی بودن پلدشت و حضور اتباع کشورهای همسایه، باید این شهرستان در مسئله تبلیغ و مسائل فرهنگی در اولویت نهادهای تبلیغی و فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی شامگاه چهارشنبه در جلسه روحانیون پلدشت با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان پلدشت با توجه هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و نخجوان دارای موقعیت استراتژی است و روزانه صدها نفر از اهالی نخجوان در این شهر برای خرید و فروش نیازهای خود، حضور می یابند.

وی افزود: از لحاظ جغرافیایی هم شهرستان پلدشت به سمت تبدیل شدن به یک قطب کشاورزی می رود و وجود منطقه آزاد نیز ظرفیت های این شهرستان را افزایش داده است اما با این همه وجود مشکلات عدیده ای در پلدشت وجود دارد و مانع پیشرفت این شهرستان می شود و نیاز به اهتمام جدی مسئولین دارد.

امام جمعه پلدشت تصریح کرد: راه های مواصلاتی، گمرک و پایانه مرزی و دیگر موارد نیاز به حمایت مسئولین دارد و پلدشت به حق خود آن گونه که باید نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این شش سالی که بنده در این شهرستان حضور داشتم، تلاش شده به انسجام روحانیت کمک شود و از روحانیون برای حضور در منطقه دعوت کردیم و شهرستان پلدشت حدود ۷۰ روستا دارد و خیلی از مساجدش خالی از روحانی هست و با کمبود روحانی مواجه هستیم و جمعیت بالای ۵۰ هزار نفری شهرستان پلدشت، نیاز جدی به کار و فعالیت فرهنگی دارند و با این کاستی هایی که در شهرستان داریم نمی توانیم همه روستاها را پوشش دهیم و لذا در استقرار روحانیون مستقر لازم است تبلیغات اسلامی حمایت کند.

حجت الاسلام طالبی گفت: حضور روحانیت در منطقه تاثیرگذار است و باید نهادها و سازمان های دینی و تبلیغی حمایت کنند، در برخی از روستاها خانه عالم دایر است، اما آن گونه که باید به آن ها توجه نشده و با کمبود جدی روحانی نیز مواجه هستیم و تبلیغات اسلامی اهتمام جدی برای حفظ خانه های عالم شهرستان داشته باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از روستاها خانه عالم هم ندارند، با توجه به مرزی بودن پلدشت و حضور اتباع کشورهای همسایه باید این شهرستان در مسئله تبلیغ و مسائل فرهنگی در اولویت نهادهای تبلیغی و فرهنگی باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha