شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه معارف ولایت و مهدویت در مدرسه علمیه فاطمیه کارون

دومین نشست «معارف ولایت و مهدویت» با حضور طلاب و کادر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، خانم خدیجه ربیعی، استاد مدارس علمیه خواهران خوزستان در دومین نشست «معارف ولایت و مهدویت» طلاب و کادر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان کارون ضمن تبریک اعیاد شعبانیه‌ و با بیان اینکه شعبان تنها ماهی است که در آن شهادتی وجود ندارد، اظهار کرد: صلوات شعبانیه که از امام سجاد(ع) نقل شده است به اهمیت پیروی از ولایت و نقش اهل بیت(ع) در آرامش و خوشبختی مردم تأکید کرده است.

وی با اشاره به این فراز "اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجارِیَةِ فِی اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَها، وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ" گفت: در این فراز معنوی منظور از الفلک الجاریه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند که هر کسی به آنان وصل شد نجات پیدا می کند.

ربیعی افزود: انسان ها در دنیایی پرتلاطم قرار دارند که موج سختی و مشکلات باعث فرو رفتن آنان در ظلمت و تاریکی شده است و آن چیزی که باعث نجات از غرق شدن در این دریایی پرتلاطم می شود کشتی اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه کشتی اهل بیت (ع) باعث نجات مردم از غرق شدن در این موج ها است، گفت: آسایش و آرامش تنها زیر سایه ولایت و امامت حاصل می شود به همین دلیل است انسان در اوج گرفتاری ها باید به طناب اهل بیت(ع) متصل شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه قبول ولایت امری است که خداوند به آن سفارش کرده است، گفت: پذیرش ولایت باعث خارج شدن از ظلمت و تاریکی و حرکت به سوی به نور است؛ در حقیقت ولایت نوری است که باعث روشن شدن راه برای ما می شود.

خانم ربیعی افزود: طلاب در این مسیر باید همیشه همراه و ملازم اهل بیت(ع) باشند و از آنان با تمام وجود تبعیت کنند و ادامه دهنده راه آنان باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه هرکسی با اهل بیت(ع) همراه شود آرامش و امنیت واقعی نصیب او می شود، عنوان کرد: افراد باید گوش به فرمان امام خود باشند و ولایت او را با دل و جان قبول کنند و نباید با اعمال و رفتار زشت باعث غرق خود شوند.

وی بیان کرد: راه رسیدن به کمال این است که انسان راضی به رضای خداوند باش، در مقابل مشکلات صبوری کند و ولایت را بپذیرد و به ریسمان آن چنگ بزند.

ربیعی گفت: طلاب در این مسیر با گرفتن مدال سربازی برای حضرت حجت(عج) مباحث ولایت پذیری را به مردم آموزش بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha