شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر محمد جواد توکلی

حوزه/عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما باید ضمن تشریح علت و چرایی ضعف های کشور در عرصه اقتصادی، موفقیت های نظام را در این زمینه تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد جواد توکلی طی سخنانی در همایش تبیین کارآمدی انقلاب اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر اهمیت بیان دستاوردهای انقلاب و نظام در عین بررسی دقیق علت ضعف ها و کم کاری ها در طول این ۴۴ سال ابراز داشت: دشمنان انقلاب اسلامی جنگ های تسلیحاتی و نظامی را گاه گاهی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته اند، کما این که در مورد جنگ فرهنگی نیز به همین نحو بوده اما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ اقتصادی را به شکل مستمر علیه ما داشته اند.

وی افزود: جدای از بحث تحریم ها و دشمنی ها، با توجه به مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه است از جمله تورم و بیکاری و ... ما باید بررسی کنیم که چرا در این عرصه ها دچار ضعف و احیاناً ناکارآمدی هستیم. البته پس از انقلاب اسلامی از جهت اقتصادی پیشرفت های خیلی خوبی داشته ایم که از آن جمله در امور زیرساخت هاست، اما در عین حال باید ضعف ها را هم شناسایی کرده و به فکر حل آن ها باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: قبل از انقلاب اقتصادی در کشور وجود داشت که عملاً وابسته و صنعت آن نیز به شکل مونتاژی بود که بند ناف آن هم به نفت بسته بوده و این اقتصاد متکی بر خام فروشی نفت بود اما پس از انقلاب با وجود همه مشکلات و ضعف ها، رشد و موفقیت های خوبی داشتیم و در عرصه زیرساخت ها کارهای بزرگی انجام شد که نباید از نظر دور بماند.

وی با بیان این که در جنگ شناختی باید به مؤلفه های مختلفی توجه کنیم، ابراز داشت: یکی از وظایف ما در جهاد تبیین، ناظر به بیان موفقیت ها ودستاوردها در عین توجه به ضعف ها و مشکلات است.

توکلی افزود: انقلاب اسلامی کوشید که اقتصاد کشور مولد باشد و از خام فروشی و اقتصاد نفتی فاصله بگیرد و صنعت آن نیز مولد باشد اما با وجود تلاش ها و سیاست ها این روند کند بوده و ما ضعف هایی داریم که کتمان ناپذیر است کما این که در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید خاص مقام معظم رهبری در این سال ها بوده نیز ضعف های داریم که باید برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha