شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نقده

حوزه/ رضاوندی گفت: حضرت عباس (ع) الگوی ولایتمداری و تبعیت محض از ولایت است و ما هم باید به تاسی از ایشان حامی و پشتیبان ولایت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرحمت رضاوندی امروز در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که در مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان نقده برگزار شد، اظهار داشت: اهل بیت(ع) بهترین الگوهای بشریت در عصر حاضر هستند و ما شیعیان و مسلمانان باید با تأسی از حضرات معصومین(ع)، زندگی خود را بر مدار رضایت خداوند و اهل بیت(ع) تنظیم کنیم و اسلام در زندگی ما نمود عینی پیدا کند.

وی صداقت در گفتار و رفتار را از مهم ترین خصوصیات اهل بیت عنوان کرد و گفت: باید صداقت را که یکی از مهم ترین نشانه های ایمان و اسلام است و در زندگی خود به صورت عملی نشان دهیم و از دادن وعده های دروغ و یا متوسل شدن به دروغ برای پیشبرد اهداف خود دوری کنیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه نقده در ادامه یاری رساندن به نیازمندان و مؤمنین را از دیگر شاخصه های اهل بیت(ع) دانست و افزود: یکی از شاخصه ها و خصوصیت مسلمانان یاری رساندن به همنوعان خود در جامعه ای است که در آن زندگی می کنند و در زندگی اهل بیت علیهم السلام ما این مسئله را به کرات مشاهده می کنیم. در این برهه از زمان که تورم و گرانی برخی کالاها به مردم فشار می آورد باید به نیازمندان و افراد تهی دست یاری و کمک کنیم تا خنده بر لبان آن ها جاری شود.

وی دوری از معصیت و گناه را از سفارشان اهل بیت به شیعیان عنوان کرد و بیان داشت: اهل بیت(ع) به ما یاد داده اند که خداوند همه جا حاضر است و به اعمال و رفتار ما نظارت می کند و لذا با در نظر گرفتن این مسئله باید از گناه و معصیت دوری کنیم.

رضاوندی تبعیت از ولایت و امامت را مهم ترین شاخصه شیعیان دانست و گفت: حضرت عباس (ع) الگوی ولایتمداری و تبعیت محض از ولایت است و ما هم باید به تأسی از ایشان حامی و پشتیبان ولایت باشیم. امروز دشمنان اسلام در همه نقشه ها و توطئه هایشان به دنبال تضعیف جایگاه ولایت در جامعه هستند تا به اهداف شوم خود برسند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha