دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
المپیاد قرآنی مجمع طلاب سکردو

حوزه/ مراسم اختتامیه اولین المپیاد قرآنی ویژه فرزندان و خانواده های طلاب بلتستان پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی پیام اسلام و مجمع طلاب سکردو با حضور مسئولین قرآنی و رئیس کل امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده های جامعة المصطفی العالمیة و علاقه مندان به قرآن کریم در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

در این مراسم محمد یاسین مقدسی دبیر برگزاری این دوره از مسابقات، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت فعالیت قرآنی در عصر حاضر با ارائه گزارشی از برگزاری این دوره از مسابقات، گفت: این دوره با حضور بیش از ۱۰۰ قاری و حافظ و مرتل نوجوان دختر و پسر و مادران قرآنی از کشور پاکستان و منطقه بلتستان در ۱۰ رشته ازجمله قرائت آزاد، قرائت تقلیدی، حفظ، ترتیل، اذان، دعا خوانی برگزار شد. هیأت داوران با ۱۸۰ نفر-روز داوری تجربه‌ای موفق در عرصه داوری را تجربه کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رفیعی مدیر کل اداره قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیة نیز با تشکر از نحوه برگزاری و روند اجرایی این مسابقات قرآن کریم، گفت: متولیان این دوره، تلاش‌های گسترده و زحمات فراوانی برای برگزاری مسابقات متحمل شدند، وقتی من دوره‌های قبل را با این دوره ای که شما برگزار کردید مقایسه کردم متوجه شدم چقدر در برگزاری این مسابقات پیشرفت حاصل شده که این موفقیت شما در اصل موفقیت ما محسوب می شود و ما از این بابت بسیار خرسندیم و خداوند منان را شاکریم و از مسئولین برگزاری این مسابقات تشکر می کنیم که با وجود تمام مشکلات با اراده قوی همه سختی های پیش رو را کنار زدند و به نتیجه دلخواهی که می خواستند رسیدند.

وی افزود: برای تمام دست اندرکاران برگزاری این مسابقات آرزوی توفیق روز افزون را دارم.

در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم مجمع طلاب سکردو و تشکل پیام اسلام، بشارت امامی به مدیحه سرایی به زبان اردو پرداخت و پس از آن گروه سرود پیام اسلام با اجرای دو سرود فارسی و عربی در مدح امیرالمومنین(ع) و حضرت رسول(ص) جلسه را رونق بخشیدند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید علی شمسی پور معاون امور خانواده جامعة المصطفی با اشاره به صفات و فضایل پیامبر رحمت بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام اهل عدالت و مساوات بودند. ایشان با همه دارای یک رابطه اخلاقی بوده و جوانمردی و فتوت را رعایت می‌کردند، ما نیاز داریم ویژگی‌های مهم پیامبر (ص) را برشمرده و به آن توجه کنیم. در کارهای فرهنگی و قرآنی باید با زبان مهربان با مردم صحبت کنیم.

حجت الاسلام مبشر حسن مقدسی رئیس مجمع طلاب سکردو ضمن تشکر و قدردانی از تمام مسئولین و خانواده هایی که در آئین اختتامیه اولین المپیاد قرآنی مجمع طلاب سکردو و تشکل پیام اسلام شرکت کردند، به اهمیت و ضرورت فعالیت فضای مجازی پرداخت.

در بخش پایانی این مراسم نیز با حضور معاون امور خانواده جامعة المصطفی حجت الاسلام سید علی شمسی پور و مدیر کل امور فرهنگی حجت الاسلام رضایی و مدیر کل اداره قرآن و حدیث جامعة المصطفی حجت الاسلام محمد حسین رفیعی و حجت الاسلام سلیم رئیس مدرسه علمیه المهدی پاکستان و جمعی از اساتید و پیشکسوتان و فعالان عرصه قرآنی، از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha