دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست تربیت اسلامی

حوزه/ رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری هفته تربیت اسلامی گفت: تربیت اسلامی را با محوریت قرآن و مطابق با آیات و آموزه‌های قرآنی در جامعه پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: اهمیت آموزش و پرورش برای ما به عنوان حیاتی‌ترین، اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ‌ساز به شمار می آید که‌ همه اقشار از کودک،‌ نوجوان و جوان در اختیار این سازمان هستند.

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبق نظر دانشمندان و کارشناسان امر، حساس‌ترین مقطع تربیتی از دوران کودکی شروع می‌شود و باید به سمت مسئله تربیت اسلامی با محوریت قرآن،مطابق با آیات و آموزه‌های قرآنی عمل کنیم و آن را در جامعه نهادینه و پیش ببریم.

مصباح نژاد با بیان اینکه رسالت انبیا نیز همین تربیت اسلامی بوده افزود: پیامبران الهی، امامان و ائمه اطهار(ع) برای ساختن و تربیت انسان عالم، عاقل و دانا برای رسیدن به‌ کمالات و ارزش‌ها مبعوث شده‌اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش کارها و اقدامات ارزشمندی هم در سطح برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و هم در سطح اجرا انجام داده است.

مصباح نژاد ادامه داد: آموزش و پرورش به ویژه در دولت انقلابی عزم و جدیت خوبی برای تحقق تربیت اسلامی دارد. همین نگرش و گفتمان دولت خود کار را برای تحقق تربیت اسلامی آسان می‌کند.

رئیس دارالقرآن آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: رویکرد ما در حوزه قرآن و عترت با توجه به اسناد بالادستی و سند تحول که اقدام بزرگی در دولت انقلابی بود، خود گام اولیه و اساسی است. بر مبنای این سند سعی می‌کنیم فعالیت‌های قرآنی را در مدارس کنترل و چشم‌گیر کنیم.

وی افزود: دومین رویکرد نیز ایجاد فضای تربیتی در مدارس است که هیئت‌های دانش‌آموزی می‌تواند فضا و بستر خوب تربیتی اسلامی باشد که با مشارکت و حضور دانش‌آموزان به عنوان بازوان مربیان و مدیران مدارس فعالیت کنند.

رئیس دارالقرآن آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات خوبی در دست اجرا است، اضافه کرد: احیای دارالقرآن ها و ایجاد زیرساخت‌های تربیتی از دیگر فعالیت‌های مدنظر است.

وی در پایان بخشی از اولویت های کاری را توسعه و ترویج هیئت های مذهبی دانش آموزی به عنوان مهمترین رکن کار تربیتی و فعالیت های قرآنی در مدارس اعلام کرد و گفت: گفتمان های دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری جلسات شنبه های تفسیر در ادارات آموزش و پرورش استان، فعال کردن دار القرآن ها به عنوان پایگاه های قرآنی و پرورش استعدادهای قرآنی و تقویت آنان در رشته های حفظ تلاوت و تفسیر و اقامه نماز در ادارات و مدارس، تجهیز نماز خانه ها و ایجاد فضای مطلوب برای اقامه نماز، برگزاری مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به اُنس با قرآن، عترت و نماز را بخشی از اولویت ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha