سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
میلاد امام سجاد در دیّر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با جهاد تبیین، قیام عاشورا را کامل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر امروز در جشن میلاد حضرت زین العابدین علیه السلام در دیّر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: سید و سالار شهیدان در زمان خود به عنوان امام و رهبر جامعه با تشخیص و اقدام به موقع علیه یزید قیام کرد.

امام جمعه دیّر افزود: قمر بنی هاشم(ع) به عنوان یک شخصیت ولایتمدار در کنار برادرش به عنوان کسی که باید از پیشوا و رهبرش اطاعت کند، تا پای جان فداکاری و ایثارگری می کند.

امام سجاد(ع) با جهاد تبیین عاشورا را تداوم بخشید

وی با اعلام اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با جهاد تبیین، قیام عاشورا را کامل کردند، بیان داشت: اگر افشاگری ها و روشنگری های این دو بزرگوار نبود، دشمن حقایق کربلا را تحریف می کرد، بنابراین نقش امام سجاد(ع) در تداوم قیام عاشورا تعیین کننده بود.

حجت الاسلام حسینی گفت: حضرت زین العابدین(ع) به روش های مختلف مانع از تحریف حادثه کربلا شد و مظلومیت امام حسین(ع) را مطرح می کرد.

امام سجاد(ع) با جهاد تبیین عاشورا را تداوم بخشید

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) با اعمال و رفتار خود مردم را جذب می کردند، افزود: با توجه به شرایط خفقانی که در زمان امام سجاد(ع) در جامعه حاکم بود، این امام بزرگوار در قالب دعا و مناجات مطالب را به جامعه منتقل و از انقلابیون به صورت سرّی حمایت می کرد.

امام جمعه دیّر خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه و رساله حقوق از کتاب های امام سجاد(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha