چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
همایش علامه مصباح

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به شخصیت متفکر و برجسته علامه مصباح یزدی، از برگزاری همایش ملی این اندیشمند نوآور در روز پنج شنبه ۱۱ اسفند در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط دیروز در نشست خبری ویژه همایش ملی علامه مصباح یزدی با اشاره برگزاری این مراسم در روز پنجشنبه، ۱۱ اسفند، گفت: علامه از جمله افراد برجسته علمی و فرهنگی و شخصیتی جامع الاطراف در زمینه مسائل سیاسی، فکری، اندیشه ای و معارفی و عالمی برجسته، ممتاز، نوآور و مبتکر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اندیشه فکری علامه به ویژه از دهه ۷۰ مورد توجه دانشگاهیان، حوزویان و شخصیت های برجسته بوده، ابراز کرد: این موضوع را می توان در عرصه پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی در سال های ۷۶ تا ۹۷ مشاهده کرد؛ بیش از ۲۲۷ پایان نامه در رابطه با شخصیت علامه در ۵۵ مرکز حوزوی و دانشگاهی که اکثرا در سال های ۹۱ تا ۹۵ در ۱۶ حوزه دانشی بوده، دفاع شده که نشان می دهد این شخصیت مورد توجه مراکز علمی و فرهنگی بوده است که از این‌ تعداد پایان نامه، ۵۵ عنوان در مباحث علوم سیاسی و ۳۹ مورد با موضوع فلسفی می باشد.

وی با اشاره به ۱۷۰ اثر باقی مانده از آیت الله مصباح یزدی، گفت: از اواسط دهه ۷۰ مباحث فکری و چالشی این عالم در خصوص مبانی انقلاب اسلامی جدی تر و در رسانه های ما پررنگ تر شد و در این مدت شخصیت علامه بیشتر بروز و ظهور پیدا کرد و به علت مقابله وی با سیل هجوم مباحث و شبهات، دشمنان تلاش زیادی در جهت تخریب این متفکر داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرازی بزرگداشت علامه مصباح یزدی را یکی از کارهای واجب حوزه و روحانیت دانستند، اظهار کرد: با توجه به دغدغه های بنیادین و نظریه پردازی های این اندیشمند نوآور در علوم انسانی و اسلامی که این مباحث در حوزه علمیه پررنگ تر است، حوزه علمیه خراسان با همکاری سایر نهادها همایش ملی در خصوص بزرگداشت آن شخصیت برجسته را در مشهد برگزار می کند.

وی با بیان اینکه ستادی برای همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی با تعیین دبیرعلمی و اجرایی و کمیته های ۵ گانه به منظور ساماندهی امور همایش تشکیل شده است، گفت: در این‌ مراسم از استادان بزرگ استان و مشهد دعوت شده و آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، آیت الله محمود رجبی، رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام علی مصباح یزدی فرزند علامه، سخنرانان این‌همایش خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین بیان کرد: ۱۳ نشست تخصصی در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی به بازه زمانی ده روز در مشهد برگزار و ویژه نامه ای نیز در این خصوص تهیه و تدوین شده که همزمان با برگزاری همایش رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی پنجشنبه ۱۱ اسفند از ۸:۳۰ صبح تا اذان ظهر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار برگزار می شود، گفت: در حاشیه همایش نمایشگاهی از ۱۷۰ اثر علامه در معرض دید شرکت‌کنندگان گذاشته می شود و نیز همزمان با این مراسم و بر اساس کمیته نامگذاری معابر شهر مشهد مقدس، خیابانی به نام علامه مصباح یزدی نامگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha