پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدویت

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز از فعالیت ۶۰ مربی مهدویت در مدارس البرز و پاسخ به سوالات و شبهات نوجوانان با تشکیل حلقه‌های مهدوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، نشست خبری برنامه‌های نیمه شعبان بنیاد مهدویت با حضور اصحاب رسانه امروز سه شنبه ۹ اسفندماه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمدرضا عسگری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با بیان ظرفیت‌های مختلف فرهنگ مهدویت اظهار کرد: موضوع مهدویت دارای ظرفیت والایی است و می‌تواند در جامعه بشری فضای همدلی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت از نظر اجتماعی در جامعه امید آفرینی می‌کند و آینده روشنی را برای مردم تبیین می‌کند.

حجت الاسلام عسگری با معرفی شعار برنامه‌های امسال گفت: با توجه به حوادث چند ماه گذشته شعار امسال برنامه‌های نیمه شعبان « امید، خانواده منتظر و نسل آینده » است.

وی با معرفی تعدادی از برنامه‌های ستاد برگزاری اعیاد شعبانیه گفت: یک برنامه و جشن متمرکز و با شکوه در نیمه شعبان در محدوده چهارراه هفت تیرو بلوار امامزاده حسن با عنوان « یوم المهدی» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب در ایام نیمه شعبان گفت: در این برنامه اداره کل آموزش و پرورش به تامین محتوای برنامه و شهرداری کرج به مناسب سازی فضای شهری برای برپایی موکب‌ها می‌پردازد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در نیمه شعبان در دو بخش گفت: بخش اول تولید محتوا و تهیه بروشورهای کودک، نوجوان و عموم مردم در قالب مسابقه و تهیه ۱۰ کلیپ کوتاه با حضور کارشناس در فضای مجازی و پخش در سیمای البرز است.

حجت الاسلام عسگری گفت: برنامه پرسش و پاسخ‌های مهدوی با حضور دانشجویان به صورت پادکست و بارگذاری در کانال‌های مجازی ، تهیه ۱۰ متن کوتاه و اثرگذار مهدوی و ارسال به سازمان زیبا سازی شهرداری برای استفاده در تابلوهای شهری ، تهیه ۱۵ استوری موشن و پادکست در قالب دل گویه‌های مهدوی و زیارت آل یاسین از جمله برنامه‌های بنیاد مهدویت البرز است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در چند ماهه اخیر برای ایجاد اختلاف و فاصله بین نوجوانان و جوانان و انقلاب اسلامی و مهدویت توضیح داد: در همین راستا ما پویشی را برای دانش‌آموزان راه اندازی کردیم تا نوجوانان بتوانند اشعار و دل‌گویه‌های خود را برای ما در قالب سرود ارسال نمایند و با تهیه کلیپ‌هایی از این سرودها در سطح شهر و خیابان نظر آنها را درباره امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی جویا می‌شویم.

اجرای طرح کشوری پاتوق امام زمانی در البرز

این مسئول فرهنگی با اشاره به طرح کشوری «پاتوق امام زمانی» گفت: حدود ۶۰ مربی ما در مدارس البرز با تشکیل حلقه‌های مهدوی به سؤالات و شبهات نوجوانان پاسخ می‌دهند و به معرفی الگوی نوجوان و جوان مهدوی در مدارس می‌پردازند.

وی افزود: برگزاری مسابقه مهدوی «رمز یاری» با محوریت ویژگی‌ها و دستاوردهای حکومت مهدوی و اهدای ۲۵ جایزه ۲ میلیون ریالی به برندگان و مسابقه بزرگ یاد یار به همراه پویش بچه محل و تزئینات محلات در نیمه شعبان از جمله برنامه‌های این بنیاد در دهه نیمه شعبان است.

حجت الاسلام عسگری با معرفی سلسله نشست‌هایی در دهه مهدویت گفت: ۹ نفر از اساتید طراز مهدویت حوزه علمیه قم از ساعت ۸ شب به مدت ۴۵ دقیقه بر اساس نام گذاری هر روز از دهه مهدویت به نام‌های؛ دعا امید آفرینی و آینده سازی، خانواده، تعلیم و تربیت مهدوی، دشمن شناسی و تقابل با فتنه‌های آخر الزمان، زن منتظر و تمدن ساز، انتظار، ایثار و مقاومت، معرفت محبت و یاری امام عصر(عج)، جوان منتظر نسل آینده ساز، انتظار ،احسان و مواسات، منتظران و حفظ محیط زیست، مهدویت ، عدالت و امنیت و روز جهانی مستضعفین در فضای روم و به شکل وبیناری مباحثی را مطرح و به سؤالات پاسخ می‌دهند و هر شب به ۱۲ نفر از برندگان سوالات هدایایی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اعزام مبلّغ به مراکز و مساجد گفت: حدود ۱۰۰ مربی کارشناس در دهه مهدویت به مراکز مختلف اعم از مساجد، مدارس و صدا وسیما اعزام می‌شوند.

فعال مهدوی با معرفی اماکن احیای شب نیمه شعبان گفت: در مهدیه امام حسن(ع) فردیس و مصلی کرج احیای شب نیمه شعبان برگزار می‌شود و مبلغان خود را به این مراسم‌ها با توزیع بسته‌های فرهنگی اعزام می‌کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز تصریح کرد: به بقعه‌های متبرکه استان؛ امامزاده حسن(ع)، امامزاده طاهر و امامزاده محمد، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و استانداری نیز مبلغان ما اعزام می‌شوند.

وی به برگزاری دوره‌های مهدوی ویژه کارکنان دولت نیز اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی پلیس منتظر ویژه کارکنان نیروی انتظامی به عنوان دوره ضمن خدمت در حال اجرا است و کلیه کارکنان دولت نیز می‌توانند با مراجعه به پرتال مهدویت و بخش مدرسه مجازی مهدویت کلیپ‌های آموزشی و معرفتی مهدویت را دیده و در آزمون شرکت نمایند و گواهینامه خود را از همان بخش دریافت کنند.

اجرای پرده خوانی با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی

حجت الاسلام عسگری با معرفی سایر برنامه‌های دهه نیمه شعبان ادامه داد: اعزام کارشناس برای برپایی مراسم پرده خوانی قدرت اسلام با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی و مهدویت که از دوران انبیا آغاز شده و با گذر از غدیر و عاشورا و عصر معاصر و انقلاب اسلامی و علائم ظهور به بیان آیات و روایات مهدوی می‌پردازد در مدارس و مساجد اجرا می‌شود.

وی برپایی نشست با نخبگان استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت خواند و بیان کرد: این نشست با همکاری بنیاد نخبگان به شکل حضوری و وبیناری در دهه مهدویت برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز برگزاری ۱۰ جشن در ۱۰ بوستان البرز به همراه برنامه‌های شاد و معرفتی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام نیمه شعبان معرفی کرد و گفت: در این مراسمات بروشورهای مهدوی و بسته‌های فرهنگی بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود و سخنران و مبلغ و عمو روحانی برای برنامه‌های کودکان اعزام می‌شود.

مطالبه عمومی از ادارات دولتی برای اجرای برنامه‌های مهدوی

وی در پایان گفت: همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر انقلاب صادر کردند با نگاه به روایات و آیات مهدوی حرکت به سمت حکومت مهدوی برنامه ریزی شده از اصحاب رسانه می‌خواهیم این مهم را به عنوان مطالبه عمومی از مدیران دولتی برای توجه بیشتر به مباحث مهدوی در طول سال در نظر بگیرند و فقط برنامه‌های ادارات مختص به ایام نیمه شعبان نشود و رسانه‌ها نیز ستونی را در سایت‌های خبری خود اختصاص به موضوع مهدویت دهند و ما نیز در تامین محتوا به این رسانه‌ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha