دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1073809
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
اراک

حوزه/ حجت الاسلام میرمهدی در نشست اخلاقی که مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد گفت :ماه شعبان فرصت تجدید عهد با رسول خداست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ، پیش از ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک نشست اخلاق با موضوع فضیلت ماه شعبان با حضور حجت الاسلام احمد میرمهدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد .

وی با توجه به حدیث پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم: و أَکْثِرُوا فِی شَعْبَانَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَی نَبِیِّکُمْ وَ ... بیان کرد: صلوات در ماه شعبان فضیلت فراوانی دارد. در ماه شعبان بسیار بر پیامبرتان و اهلبیتش صلوات بفرستید، شعبان، ماه شفاعت نام دارد؛زیرا پیامبرتان شفاعت می‌کند برای هرکس که در این ماه بر او صلوات بفرستد.

ماه شعبان فرصت تجدید عهد با رسول خداست

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: روح و روان انسانها در این ماه آنچنان آماده ی ارتباط با حقایق معنوی می‌شود که می توانند رسالت رسول خدا را بفهمند و بفهماننـد و از این طریق رسول خدا را یاری کنند. ماه شعبان فرصت تجدید عهد با رسول خداست و دریچه های عالم غیب در این ماه به روی کسی که خود را با اعمال این ماه آماده کند، به نحو فراوانی گشوده شده است تا راه ارتباط با حقایق ربانی را کشف کرده و در ماه رمضان به راحتی بتواند از آن ارتباط استفاده نماید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک خاطر نشان کرد: طلبگی پر از مشکلات است و نیاز به فعالیت و تلاش دارد و مهمترین کار در این راه خلوص نیت است و نباید به دنیا دل بست، چرا که اگر دنیا مطلوب بود، ائمه علیهم السلام از آن بهره می‌بردند ، بنابراین طلبه باید به فکر تحصیل خود باشد که اگر چنین کند امور زندگی به خودی خود برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha