یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: یکی از اهداف استقرار انقلاب اسلامی در منظومه فکری امام راحل مبتنی بر دین اسلام، عدم تسلط کفار بر مسلمین است، البته قاعده نفی سبیل در اسلام به معنای عدم ارتباط با آنان و خرید و فروش نکردن، نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان اظهار کرد: در بیش از چهار دهه فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره)، هیچگاه کسی به بدی ازاین نهاد انقلابی یاد نکرده است و هیچ نقطه تارو سیاهی در زمینه های اقتصادی نداشته است.

وی با بیان اینکه همواره مجموعه کمیته امداد از مسیر خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مستضعفین خارج نشده و جای تبریک به مجموعه کارکنان این نهاد انقلابی دارد، گفت: امام راحل از پیش از انقلاب اسلامی تا پس از آن همیشه به دنبال رفع نیازهای نیازمندان و محرومین بود و براین امر اهتمام و تاکیدی ویژه ای داشت.

نمایند ولی فقیه دراستان اصفهان افزود: امام راحل در این راستا و تفکر اقدامات متعددی چون تأسیس کمیته امداد، بنیاد مستضعفین، حساب ۱۰۰، بنیاد شهید ... را کرد که تا امروز دستاوردهای بزرگ و بی‌شماری داشته است.

وی توضیح داد: توزیع عدالت اجتماعی از اهداف و چشم انداز های مهم انقلاب اسلامی بوده و هست و برای تحقق این مهم موفقیت های زیادی کسب کرده، حضور امکانات متعدد چون گاز، آب شرب و برق دردورترین نقاط روستایی از جمله مصادیق این عدالت است.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همواره در طول بیش از چهل سال گذشته همراه با رشد تورم پیشرفت داشته است و در مسیر خدمت به نیازمندان ومحرومین توقف نداشته و چه بسا متناسب با شرایط زمانه گام های بلندترو بیشتری برداشته است.

وی ابراز کرد: یکی از اهداف استقرار انقلاب اسلامی در منظومه فکری امام راحل مبتنی بر دین اسلام، عدم تسلط کفار بر مسلمین است، البته قاعده نفی سبیل در اسلام به معنای عدم ارتباط با آنان و خرید و فروش نکردن، نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: یکی از ویژگی های بارز مردم اصفهان علی رغم همه مشکلات و مصائب اقتصادی این است که در مسیر خدمت رسانی به همنوعان و نیازمندان گام های بلند، موثر و بیشتری نسبت به دیگر شهرها برمی دارند و براساس آمار و ارقام کشوری، خیرین و مردم خیر اصفهانی دراین راه از هیچ کمکی مضایقه نمی کنند.

نمایند ولی فقیه در استان اصفهان در پایان گزارشی از وضعیت میزان زکات پرداخت شده توسط مردم را دریافت کرد و بر افزون شدن برکات نعمت الهی به دلیل پرداخت زکات طبق روایاتی از معصومین پرداخت.

در ابتدای این دیدار، کریم زارع مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان ضمن تشریح سیاست ها و اقدامات کمیته امداد گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ هزار خانوار شامل ۳۰۰ هزار نفر دراستان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی تأکید کرد: سعی شده در دو بحث توانمند سازی و رفع نیازها و مایحتاج روزمره نیازمندان اقدام کنیم، که در سال جاری بیش از ۹۰۰میلیارد تومان در موضوع مستمری پرداخت کرده ایم، همچنین در زمینه بیماران صعب العلاج نیز تسهیلاتی را داشته ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha