دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی رسانه‌های ارتباط جمعی در مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی رسانه‌های جمعی توسط انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با پیام آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه برای رسیدن به روش و روشمند کردن تبلیغ رسانه اقدام به نشست هم اندیشی نخبگان رسانه ای کرد.

بر اساس این گزارش: این نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی رسانه های جمعی با حضور مبلغین در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با پیام آیت الله العظمی نوری همدانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار گردید.

همچنین حجج الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، علی سرلک، واعظ موسوی، حجت الله بیات، سخاوتیان، سیدحسین مؤمنی، سیدامیر سخاوتیان، محمد سعیدی آریا، احمد لقمانی، علی نهاوندی و سایر مبلغین نخبه نیز در این نشست حضور داشتند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این هم اندیشی گفت: امروز با یک جریان اسلام گرایی در دنیا مواجه هستیم، اظهار داشت: در دانشگاه های معتبر دنیا در تک تک گزاره های دینی ما کار می کنند؛ هیچ زمانی مثل این زمان برای معرفی اسلامی فرصت ایجاد نشده است و فرصتی طلایی است زیرا ممکن است پای منبر ما دو میلیون نفر نشسته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  رمضانی افزود: در این دنیا گروهی هستند که می خواهند نام خدا را حذف کنند و مبلغان از تحقق اهداف این گروه جلوگیری می کنند و این کار بسیار بزرگی است زیرا اذهان را بیدار ساخته و جهت می دهند.

وی ادامه داد: تبلیغ در امروز با گذشته متفاوت است؛ نسبت دادن امری به اسلام سخت است و با کفایه خواندن نمی توان چیزی را به اسلامی نسبت داد و به خصوص کسانی که می خواهند روایات را تحلیل کنند باید بدانند که روایات هم احتیاج به اجتهاد دارد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تأکید کرد: در اجتهاد و مطالعه روایت شأن نزول روایات هم مهم است زیرا برای مثال در روایتی آمده است همه خیر در شمشیر است و اگر کسی مقام بیان این حدیث را نداند اسلام را وارونه معنا می کند؛ باید جلال و جمال دین را توأمان معرفی کنیم.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: اسلام لیبرال و اسلام داعشی نیز تلاش می کنند خود را عرضه کنند اما اسلام ناب امام خمینی(ره) آن قدر موفق بود که تقابل بین شرق و غرب در جهان را به تقابل بین دو اسلام تبدیل کرد؛ وقتی انسان به آداب الهی مؤدب شد آن گاه است که امر دین به آنها سپرده می شود و می تواند تأثیر گذار باشد.

کمال اکبری دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: هر دوره ای که ابزار تبلیغ تغییر پیدا کرده در روش های تبلیغی نیز تغییر ایجاد شده است.

وی افزود: امروزه به خوبی شاهد آن هستیم؛ برای انتقال پیام دین به جامعه بشری که یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه است توجه به رسانه ها بسیار مهم است زیرا شناخت ماهیت و نوع کارکرد و عملکرد رسانه ها نیز برای ما مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha