دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «بازپژوهی حکم تکلیفی و وضعی سرفرو بردن روزه دار در آب» در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه طالبیه تبریز کرسی آزاد اندیشی «بازپژوهی حکم تکلیفی و وضعی سرفرو بردن روزه دار در آب(امکان سنجی تجدید نظر در تعطیلی استخرها در ماه مبارک رمضان)» با ارائه حجت الاسلام فرامرز اصولی استاد حوزه علمیه تبریز، ناقد حجت الاسلام محسن حسن زاده استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز، داور حجت الاسلام استاد حسین ایمانی استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز در محل مدرس دیانت این مدرسه برگزار گردید.

حجت الاسلام فرامرز اصولی استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز در این کرسی آزاداندیشی با ارائه مقاله ای با عنوان باز پژوهی حکم تکلیفی و وضعی سر فرو بردن روزه دار در آب، امکان سنجی تجدید نظر در تعطیلی استخرها در روزهای رمضان را مورد بحث قرار داد.

وی با استناد به قاعده فقهیه «لاضرر و لاضرار فی الاسلام» و منشا اختلاف فتاوا، وجود روایات مختلف در این زمینه معتقد بود که تعطیلی استخرها در ایام ماه مبارک رمضان توجیه شرعی ندارد و باید موضوع از طرف نهادهای مربوطه مورد تجدید نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام اصولی گفت: حتی اگر حرمت و بطلان سر فرو بردن در آب اثبات شود باز هم تعطیلی استخرها در ایام ماه مبارک رمضان توجیه شرعی ندارد.

در این کرسی آزاد اندیشی حجت الاسلام محسن حسن زاده از اساتید حوزه علمیه طالبیه تبریز با تایید اینکه تعطیلی استخرها در ایام ماه مبارک رمضان توجیه شرعی ندارد با نقد روش استدلال مقاله مذکور به بیان نظرات خود پیرامون موضوع طرح شده پرداخت.

حجت الاسلام حسین ایمانی از اساتید حوزه علمیه طالبیه تبریز به عنوان داور نشست، مقاله ارائه شده را در سطح مقاله علمی - ترویجی دانست و پیشنهاد کرد به بُعد اجتماعی مسئله پرداخت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی نیاکار IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    جلسه خیلی خوب و قابل استفاده ای بود. شیوه ارائه عالی و مطالب همگی دقیق و مستند بودند