سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کلشی نژاد

حوزه/ ماموستا کلشی نژاد گفت: بی‌تردید دشمنان اسلام سعی دارند که به بنیان‌های فرهنگی کشور هجوم آورده و باورهای تازه‌ای را حتی اگر شده با زور جایگزین فرهنگ ایران اسلامی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از مهمترین مؤلفه‌های جامعه دینی و اسلامی، تربیت درست بر اساس منویات اهل ‌بیت(ع) است که باید آن را در تربیت انسانها و جوانان و خانواده در دستور کار قرار داد تا به موفقیت هایی دست یافت.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت پیامبر(ص) با وجود اینکه فرهنگ‌های مختلفی در آن عصر آنها را مورد تهاجم قرار داده و سعی می‌کرد که فرهنگ اسلامی را از آنها دور کند، توانستند فرهنگ ناب اسلامی را حفظ کرده و به نسل های بعدی منتقل کنند و ظواهر پرزرق و برق دنیای آن زمان نتوانست تأثیر منفی بر وجود آنها بگذارد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید حیات بشری همواره با فرهنگ هایی همراه بوده است و جامعه‌ای که فرهنگ مخصوص خود را نتواند حفظ کند محکوم به مرگ است ولذا همواره انبیای الهی توصیه و تأکید کرده‌اند که جامعه باید از فرهنگ غنیِ نشأت گرفته از ادیان آسمانی برخوردار باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه عده ای گاهی اغراض سیاسی و یا اقتصادی برای رسیدن به خواست خود و اسارت یک ملت، به بنیان‌های فرهنگی آن ملت هجوم می‌برند که ما نمونه آن را در تهاجم تمام قد غرب علیه جمهوری اسلامی شاهدیم و باید جوانان و مسئولان مملکتی و سرپرست خانواده‌ها که احساس مسئولیت می کنند به این مسئله فکر اساسی بکنند.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: بی‌تردید دشمنان اسلام سعی دارند که به بنیان‌های فرهنگی کشور هجوم آورده و باورهای تازه‌ای را حتی اگر شده با زور جایگزین فرهنگ ایران اسلامی کنند و لذا مقاوم‌سازی نسل جوان در برابر توطئه‌ها و قطع زمینه‌های تهاجم‌پذیری در درون خانواده، با تربیت صحیح فرزندان امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده مهترین عامل انتقال فرهنگ و تربیت اسلامی و رکن اساسی و بنیادی جامعه است و لذا باید برای مقابله با فرهنگ غربی و تهاجم دشمنان به فرهنگ اصیل خودمان، خانواده ها را مقاوم کنیم.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در خانواده‌های سالم، فرزندان به خوبی به رشد شخصیت دست یافته و به تکامل معنوی و عقلی می‌رسند و از این رو خانواده نه تنها عامل آرامش و بالندگی است بلکه در تحولات اساسی جامعه، نقش عمده‌ای از لحاظ مذهبی و آموزش ایفا می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: بی‌شک موضوع تربیت بسیار مهم و تأثیرگذار در جامعه است و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه نیز با تبریک روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: جوانی یک نعمت الهی و فرصت ارزشمند است و توام با شور و هیجان بوده و جسم و روان و احساسات و عواطف جوانان در رشد و کمال رشد آن ها تثیرگذار است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید از جوانان غافل شد، گفت: دوران جوانی فرصتی است که در آن عقیده و اخلاق و فضائل اخلاقی تقویت شود؛ جوانان این مسئله را بدانند که تمامی صفات خوب و بدی که در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد اثر همیشگی در زندگی آن ها دارد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با تأکید بر اینکه باید از جوانان برومند در راه اعتلای کشور و رسیدن به اهداف عالیه استفاده کرد، افزود: بی‌تردید اگر شور جوانان در راه درستی قرار گرفته و هدایت شود اقدامات حماسی و سازنده ای پایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس جوانان تمامی برنامه‌ریزی‌های جهانی علیه ایران را خنثی کردند و این نشان می دهد که رزمندگان اسلام تربیت یافتگان صحیح مکتب اهل بیت(ع) هستند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha