دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/اجلاسیه نماز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نجف آباد

حوزه / مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان اینکه نسل امروز سخت نیازمند معنویت است، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی حتی در بحث امنیت، مأنوس کردن جامعه با فرهنگ نماز و انس با مسجد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، عصر امروز در اجلاسیه نماز استان اصفهان که با حضور طلاب و روحانیون و مسئولان استانی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد، اظهار داشت: بهترین راه رشد و اعتلای جوان امروزی، پیوند برقرار کردن آنها با مسجد و نماز است، جوانان و جامعه ما باید معنویت مورد نیاز خود را از محیط سالمی همچون مساجد دریافت کنند.

وی افزود: معتقدم یک اشتباه بزرگی که باعث تضعیف اقبال عمومی به مساجد و نمازهای جماعت شد و بنای آن از دهه ۱۳۶۰ نهاده شد، راه اندازی فرهنگسراها بوده است.

این کارشناس دینی عنوان کرد: برخی معتقد بودند جوان وارد فضایی چون فرهنگسرا شود و فضا را برای سلایق مختلف جوانان چون موسیقی، کسب مهارت و یا معنویت مهیا باشد، در نهایت اینکه هر کسی به یک مسیر هدایت شود، در حالی که فرهنگ اسلام بیان می‌کند جوان و جامعه باید تمام استعدادها و نیازمندی‌های خود را در پرتو معنویت، ایمان به خدا و نماز به دست بیاورد و این مهم در بستر حضور در مساجد اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این فرهنگسراها باعث سر درگمی برخی مردم و فاصله گرفتن از معنویت، نماز و مسجد شد، تصریح کرد: یکی از ایده‌های خوبی که در سال‌های اخیر در برخی مناطق کشور اجرا شد، مدارس مسجد محور بود که برخی توانستند به خوبی آن را اجرا کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع اذعان کرد: در این طرح فرزندان ما در کنار تقویت بنیه‌های شخصیتی و دینی مدارج علمی خود را طی می‌کنند، شاید در جامعه ما با چنین طرح‌هایی مخالفت شود اما به زودی خواهید دید که در کشورهای مختلف جهان، تحصیل و درس نوجوانان و جوانان را با مراکز معنوی خود گره می‌زنند.

وی با بیان اینکه نسل امروز سخت نیازمند معنویت است، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از این مشکلات اجتماعی حتی در بحث امنیت، مأنوس کردن جامعه با فرهنگ نماز و انس با مسجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha