یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رییسی رییس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور با اعلام این که آمار بیکاری در کشور کاهشی است و کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل به چرخه تولید برگشته اند، بر ضرورت استفاده از ظرفیت دریا و پارس جنوبی برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری در استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در نشستی با اصحاب رسانه، سفر به استان بوشهر را فرصتی برای حضور در بین مردم و رفع مشکلات مردم دانست و اظهار داشت: در سفر اول به این استان طرح های کوتاه مدت و بلند مدت مدنظر قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه خط ریلی بوشهر-شیراز با ۱۰ درصد پیشرفت تامین اعتبار شده است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه با قوت، بعد از سفر دنبال می شود.

وی بیان کرد: بخش زیادی از مصوبات سفر اول انجام و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته و به همین میزان در حال اجرا شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه با توجه به تامین اعتبار راه آهن بوشهر-شیراز انتظار تسریع در این پروژه داریم، گفت: ایجاد اشتغال یکی دیگر از اولویت های اصلی دولت است.

وی با اعلام اینکه آمار بیکاری در کشور کاهشی است و کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل به چرخه تولید برگشته اند، ادامه داد: در این راستا مشاغل جدیدی ایجاد شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال و استفاده از نیروهای بومی در صنایع استان بوشهر یکی از اولویت های مهم دولت است.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت دریا و پارس جنوبی برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری در استان بوشهر استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره کالای همراه ملوان، گفت: ساماندهی ته لنجی به معنای ایجاد مشکل برای این فعالیت ها نیست.

وی با بیان اینکه درخواست جدا کردن مسئله کوله بری و ته لنجی از هم خواسته درستی است، یادآور شد: باید هم ملوانان از این فرصت استفاده کنند و هم مقررات پولی و مالی و صادرات و واردات اجرا شود و اصلاحات لازم در این راستا انجام گیرد.

رئیس جمهور ابراز کرد: قانون و مقررات کشور در زمینه صادرات و واردات باید به نحوی رعایت شود که هم ملوانان منتفع شوند و هم اینکه مقررات رعایت شده باشد.

وی با بیان اینکه وجود آلاینده های گسترده در جنوب استان بوشهر رنج آور است، گفت: هم ثروت کشور به دود تبدیل می شود و هم آلایندگی زیادی به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: دستور لازم برای فعال شدن شرکت های دانش بنیان در راستای کاهش و رفع این آلایندگی ها صادر شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: سود صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی باید به مردم حوزه پیرامونی برسد و براساس قانون باید به این مسئله توجه شود.

وی افزود: با توجه به تأمین اعتبار راه آهن بوشهر -شیراز، برای جبران عقب ماندگی گذشته این پروژه از چند نقطه اجرا و شتاب می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات این سفر توسط مدیران، ابراز داشت: خبرنگاران نیز پیگیر این موضوع باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سيد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    4 0
    ههيييي!!! چه گويم كه ناگفتنش بهتر است. بگين جناب رييس جمهور بگين از پيشرفت هايي كه در دولت شما داشتيم. ما كه چيزي رو درك نمي كنيم ولي شما وصف العيش كنيد تا ما نصف العيشش را فقط بشنويم.----- همينقدر ملايم نوشتم تا حوزه نيوز جان در تنگناي انتشار قرار نگيره.
  • خطّ پیشرفت CA ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 4
    ﷽. بازدید رئیس جمهور از مناطق مختلف 🇮🇷 مهم است- بخصوص مناطق محروم. یک روزی، این سفرها اتفاق نمیفتاد و هیچ کس از این محرومیتها با خبر نمیشد. از سرودِ سوشیانای سنندجی عزیز اهل سنت هم با خبر نمیشد! «سید محرومان، السلام! امید مردم 🇮🇷، السلام! ترک و کرد و لر و بختیاری، یک صدا... رأی دادند به سیدی از تبار زهرا!» (https://tn.ai/2744399). حاج حسین یکتا گفت:«تو این رأی رو تو صندوق نمیندازی، عصایی که توی نیل که معبر و مخرج صدق درست می شه. سینه دشمن رو می شکافی و عصای موسی به دل نیل می زنی!» موسای انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ حضرت آقا گفتند بدانید خدا با ماست! سلام فرمانده! در دیدار مردم أصفهان(۱۴۰۱/۰۸/۲۸)، حضرت آقا گفتند(https://khl.ink/f/51390):«در همین چند هفته‌ای که حالا در بعضی از خیابانها ۴ نفر آدم شریر یا فریب‌خورده وارد شدند و اغتشاش درست کردند، در همین اغتشاشات، کارهای بزرگی انجام گرفته که اگر مقایسه کنیم هفته‌های دیگر و ماه‌های دیگر را، یک نتیجه‌ی بزرگی به دست می‌آید.» آقا چند تا از این پیشرفت ها را شمردند: دستیابی دانشمندان ایرانی به روشی جدید برای درمان سرطان خون؛ بومی‌سازی یک دستگاه کلیدی برای چاه‌های نفت و گاز؛ خطّ آهن بخش مهمّی از بلوچستان [افتتاح شد]؛ چندین کارخانه راه افتاد؛ پالایشگاه فراسرزمینی راه افتاد در یکی از کشورها؛ بهره‌برداری از ۶ نیروگاه برق در همین چند هفته اتّفاق افتاد؛یکی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان در همین ایّام تمام شد، به بهره‌برداری رسیدو رونمایی شد؛از ماهواره‌بر رونمایی شد، از یک موشک جدید رونمایی شد. «و همین طور [موارد دیگر]. اینها مال همین چند هفته‌ای است که در میان اغتشاشات هم بوده؛ اگر انسان بخواهد دانه‌دانه اینها را بشمرد، خیلی میشود. نمیگذارند؛ نمیخواهند نسل جوان آشنا بشود با اینها؛اینها را کوچک‌نمایی میکنند، تحقیر میکنند، انکار میکنند.» اسْتَجِيبُوا لِرَبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ ۚ مَا لَكُم مِّن مَّلْجَإٍ يَوْمَئِذٍ وَمَا لَكُم مِّن نَّكِيرٍ! قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد (https://hawzahnews.com/xbMk3)! باید آمریکا را حذف کرد! مثل حذف دلار از مبادلات تجاری کشور های 🇮🇷 (http://fna.ir/1uorsk) و 🇮🇶 (http://fna.ir/1up7h3) با چین! جانم فدای سردار! جانم فدای رهبر! سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ! كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِين! 🇮🇷🌏🇵🇸