یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ به گفته دبیر جامعه روحانیت شیراز، زن در کشورهای غربی حتی اگر به درجات عالی از نظر سیاسی هم برسد به آن نگاه کالایی دارند؛ کدام مکتب است که درباره کرامت زن مانند مکتب اسلام سخن گفته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به مناسبت دهه مهدویت به میزبانی دانشگاه فارس برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تبیین اظهار کرد: باید توجه ویژه ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین مسائل شود، اگر تبیین صورت نپذیرد ما لطمات جبران ناپذیری را خواهیم خورد.

وی فتنه اخیر را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: وقتی فتنه ای که از شهریورماه آغاز شد را بررسی می کنیم مشاهده می کنیم که زیر چتر شعار زن زندگی آزادی رقم خورده بود؛ آنقدر که اسلام برای جایگاه زن ارزش قائل است هیچ دین و مذهب دیگری ارزش قایل نمی شود. زن در کشورهای غربی جز کالا چیز دیگری محسوب نمی شود.

به گفته دبیر جامعه روحانیت شیراز، زن در کشورهای غربی حتی اگر به درجات عالی از نظر سیاسی هم برسد به آن نگاه کالایی دارند؛ کدام مکتب است که درباره کرامت زن مانند مکتب اسلام سخن گفته باشد، از این رو مبلغین و روحانیون باید در مسائل تبیین ورود جدی داشته باشند در واقع باید به آن چیزی که مقام معظم رهبری مد نظر دارند جامعه عمل بپوشانند.

وی با تصریح اینکه برای مسائل تبیین باید یک برنامه ریزی مداوم وجود داشته باشد، عنوان کرد: فعالیت های مهدوی در استان فارس یک کار مداوم بوده که از ارزش والایی برخوردار است، اگر این فعالیت ها در مراکزی مانند ارتش هم که دارای ظرفیت های انسانی بسیاری است ورود پیدا کند بسیار موثر تر خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) در واکنش به مسمومیت دانش آموزان برخی استان ها نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این مسائل به کوتاهی بعضی مسئولان بر می گردد؛ مقداری در موارد مسمومیت ها ضعیف عمل می کنیم دشمنان هم به این مسائل دامن می زنند مسئولان باید تحرکات خود را بیشتر کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه روحانیت در فتنه هایی که دشمنان برای نابودی اسلام برپا می کنند کنار مردم است، افزود: در موضوع گرانی ها نیز باید گفت که یک سری نقاط ضعف هایی وجود دارد و برخی افراد ناکارآمد در سمت هایی قرار دارند که نباید باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان گفت: در حوزه های قدیم این برنامه ها بود که پس از مدتی طلاب سخنرانی می کردند تا به رفتن میان مردم و ایراد سخن عادت کنند، این وظیفه مراکز حوزوی است که موضوع سخنوری را در طلاب پرورش دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha