یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بادید امام جمعه رشت از خبرگزاری حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت گفت: رسانه، دیده بان بیداری است که می تواند برای جامعه نقش معلم را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌ الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و نشست مشترک با حجت الاسلام والمسلمین برته در سخنانی اظهار کرد: اطلاع و آگاهی مردم از خبرها مرهون تلاش‌های اهالی رسانه است.

وی با اشاره به رسالت رسانه در آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی، افزود: اطلاع رسانی به مردم از خبرهای صنفی، استانی، ملی و بین المللی حاصل تلاش‌های صادقانه اهالی رسانه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بر ضرورت جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: با توجه به نقش رسانه در عرصه جهاد تبیین امروز مسئولیت رسانه در بیان واقعیت‌ها و پیشگیری از تحریف‌ها بسیار سنگین است. اگر امروز دشمن به جنگ نرم و ترکیبی روی آورده است، برای آنست که در جنگ گرم و تن به تن مغلوب قدرت نظامی ایران می شود، و نمی تواند با ایران قوی و قدرتمند تن به تن وارد معرکه شود لذا جنگ هزار ضربه چاقو یا همان جنگ ترکیبی را مطرح و دنبال می کند. نمونه اخیر آن هم همین داستان یوزپلنگی که در هیچ کجای زندگی ما قرار ندارد و ارتباطی هم با امور زندگی هیچ کدام یک از آحاد جامعه نداشته ولی دیدید که چه بلوا و هیاهویی در فضای مجازی و رسانه به راه انداختند تا علیه نظام و انقلاب موج براه بیندازند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه متأسفانه در این جنگ ترکیبی بعضاً رسانه‌های ما محسور و مغلوب این شرایط می‌شوند، بیان کرد: امام علی(ع) در یکی از نامه خود به مالک اشتر در بیانی نورانی می فرمایند؛ «مَن‌ نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه»، کسی که بخوابد به آن معنا نیست که دشمن و طرف مقابل هم خوابیده است، او ممکن است بیدار باشد، کمااینکه همین گونه است. امروز نقش رسانه، بسیار پراهمیت و آگاهی بخش است و نباید این رسالت را فراموش کنند.

وی اظهارکرد: رسانه، دیده بان بیداری است که می تواند برای جامعه نقش معلم و هدایتگر را ایفا کند. چرا؟ چون علم یعنی دانش کسی که دانش را دارد حداقل در لغت می تواند، دانشمند باشد. رسانه حتی می تواند دانشمند مصطلح هم درست کند. امروز جهاد تبیین نقش بسیار مهم و اثرگذاری در رویارویی با دشمن دارد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: رسانه، اهل منبر، مبلغین، اساتید حوزه و دانشگاه می بایست دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را برای همگان بازگو کنند، اول بدانند و سپس با بیان شیوا برای کوچک و بزرگ بیان کنند که چه بودیم و به کجا و جایگاهی در منطقه و جهان رسیده ایم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha