دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / نشست مدیر حوزه علمیه استان قزوین با روحانیون وطلاب شهر اقبالیه

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ما به عنوان مبلغ رسالات الله هم باید تبلیغ معارف دین را داشته باشیم وهم باورهای مردم را در برابر هجمه‌های دشمنان دین تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در جمع ائمه جماعات، روحانیون و طلاب شهر اقبالیه که در مسجد توحید این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت جذب طلاب مستعد در حوزه‌های علمیه گفت: ما به عنوان مبلغ رسالات الله باید تبلیغ امور معارفی دین را داشته باشیم و باورهای مردم را در برابر هجمه‌های نابرابر دشمنان دین تقویت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: یقینا ما وظیفه داریم در جهت امتداد و استمرار مسیر معارف دینی برای نسل‌های بعدی گام‌های موثری برداریم، چرا که اگر حوزه‌های علمیه نباشد نام و نشانی از معارف حقه تشیع باقی نخواهد ماند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در روایتی از امام رضا(ع) نقل شده که فرموند « «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا»،، یعنی خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند، از این رو در تفسیر احیا فرموده‌اند که ابتدا یاد بگیرند و فرابگیرند آنگاه معارف فراگرفته شده را انتقال دهند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به سیره بزرگان در جذب افراد در حوزه‌های علمیه اشاره و خاطرشان کرد: سیره بزرگان هم همین بوده است، در عین اینکه خودشان مرجع بودند ولی حوزه ها تاسیس کرده و جوانان را با کمترین امکانات به سوی حوزه های علمیه سوق دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: همه طلاب تلاش کنند که مکتب راستین تشیع و ائمه اطهار(ع) استمرار داشته باشد، از این رو باید در هر عرصه و حوزه‌ای که در اختیار دارند با شیوه های موثر نوجوانان و جوانان نخبه را شناسایی و به سوی حوزه های علمیه سوق دهند.

باورهای مردم را در برابر هجمه‌های دشمنان دین تقویت کنیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha