پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1074540
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کتاب "آبشار آرامش" با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام سید حمید مطهری، مدرس حوزه علمیه و نویسنده کتاب «آبشار آرامش» در آیین رونمایی از این کتاب، در جمع اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس، هدف از نگارش کتاب را نیاز جامعه و دغدغه ی شخصی بیان و اظهار کرد: امروز در جامعه و خانواده، اضطراب ها و تشویش های فراوانی وجود دارد؛ اما با مراجعه به آیات و روایات، پی می‌بریم که بسیاری از آنها بی اساس است؛ این کتاب در ۶ فصل و ۲۰۷ صفحه به رشته تحریر در آمده است.

وی در ادامه با اشاره به فصل های کتاب افزود: در فصل اول کتاب به آشنایی و شناخت اضطراب و انواع و تفاوت های آن اشاره شده؛ در فصل دوم، علائم اضطراب بررسی شده و در فصل سوم آن، آثار اضطراب بیان شده است؛ فصل چهارم کتاب، به عوامل ایجاد اضطراب، فصل پنجم به راه های درمان آن از منظر علم پزشکی و روانشناسی و فصل ششم آن به راه های درمان آن از منظر آیات و روایات پرداخته است.

حجت الاسلام مطهری خاطرنشان کرد: امروز اضطراب، یکی از بزرگترین عوامل تهدید زندگی بشر است که موجب ایجاد اختلال در روند زندگی انسان شده که امنیت روانی و آرامش او را به خطر انداخته و می توان به این حقیقت رسید که یک بیماری جامعه بشریت را فرا گرفته و مانند تکثیر ویروس در حال پیشرفت و شیوع است که باید بنا بر ادله عقلی و نقلی با این بیماری مقابله و افراد جامعه را درمان کرد.

وی افزود: اسلام، راه های فراوانی برای پیشگیری و درمان این بیماری ارائه می دهد؛ بر اساس آیات و روایات و اقرار برخی از پزشکان و روان شناسان، انسان های متدین، در صورت عمل به دستورات دین، کمتر دچار بیماری های روحی، روانی و اضطراب می شوند.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به راه های درمان این بیماری اظهار کرد: بهترین راه درمان تشویش و اضطراب، ذکر و یاد خدا می باشد، چرا که وجود انسان را به آرامش می رساند، برخی از انسان ها مدام در حال گفتن ذکر هستند ولی تأثیر این ذکرها را در زندگی آنها نمی بینیم که نشان دهنده واقعی نبودن است و تنها از روی عادت و تمرین بر زبان جاری می شود.

وی با اشاره به ذکر قلبی و اثرگذاری آن بر رفتار و اعمال انسان، خاطرنشان کرد: با ایمان به صفات و اسماء الهی، یقیناً آرامش قلبی حتمی است؛ آرامش از آن کسانی است که ذکر و یاد خدا را فراوان در قلبشان دارند.

مدرس حوزه در پایان تصریح کرد: تقرب به پیشگاه الهی و ذکر و یاد خدا، اضطراب و تشویش را درمان می کند، و اگر به دنبال آرامش در زندگی هستیم، مطالعه کتاب آبشار آرامش می تواند مشاور و راهنمای خوبی در این زمینه باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha