شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جشن فارغ التحفیظ طلاب مدرسه تخصصی حفظ قرآن طباطبائی نژاد اصفهان

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه اعتقاد من آن است که با پرداخت وام و سفرها مشکل ازدواج جوانان حل نخواهد شد، گفت: باید تمرکز بر کار فرهنگی داشت و در این زمینه مشکلات ریشه ای بررسی و حل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار اعضای ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اصفهان اظهار کرد: در موضوع جمعیت کشور سه مسئله وجود دارد، نخست اینکه چرا ازدواج بین جوانان خاصه دانشجویان کم است؛ دوم، اگر ازدواج در جامعه هست چرا رغبت به فرزندآوری کاهش پیدا کرده و سوم آنکه چرا آمار طلاق در جامعه بالا است.

وی با بیان اینکه معتقدم بی پولی عمده دلیل ازدواج نکردن جوانان جامعه نیست، گفت: چه بسا شرایط مادی و مالی تا حد زیادی در بین خانواده ها تامین است ولی به دلیل تغییر باورها و هراس از رزق و روزی فرزندان، جوانان در مسیر ازدواج و فرزندآوری گام نمی گذارند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: موضوع با اهمیت دیگر بررسی دقیق چرایی افزایش طلاق در بین جامعه است که چه بسا دلایل آن اصلا فقر نیست.

وی با اشاره به اینکه به شدت اعتقاد دارم کشور با دو چالش جدی روبرو است، نخست جمعیت انبوه تحصیل کرده بیکار و البته بدون مهارت که چون هجوم دشمن به جامعه است، خاطرنشان کرد: چالش دوم کشور افزایش رو به رشد طلاق در جامعه است که باعث سرگردانی انبوهی از دختران و پسران جوان طلاق گرفته در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: باید به صورت دقیق عوامل و علل این مسائل اخص چرایی ازدواج نکردن دانشجویان بررسی شود، گرچه دولت طی این سالها گام های خوبی در عرصه وام های ازدواج با مبالغ خوبی نسبت به سال های قبل برداشته که برای شروع یک زندگی خوب است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد من در این زمینه آن است که پرداخت پول و وام و سفرهای زیارتی و... مشکل ازدواج جوانان را حل نخواهد کرد، گفت: باید به صورت فرهنگی به این موضوع پرداخت و در این زمینه مشکلات ریشه ای و با فرهنگ‌ سازی بررسی وحل شود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام خوشنویس زاده دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان ضمن تشریح وجوه اهمیت تاکید و توجه بر امرازدواج جوانان در شرایط جمعیتی کشور گفت: براساس روایات متعدد دینی در صورت غفلت جامعه اسلامی نسبت به این امر دچار خسران شده و همچنین اگر فردی گامی در مسیر تسهیل ازدواج جوانان قرار دهد هزاران پاداش و خیر کسب می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha