پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر لزوم بازگشت فرهنگ قرآنی به جامعه دینی و زندگی مردم گفت: عدل و داد و امنیت یک شبه در جهان برقرار نمی‌شود و نیاز است کانون‌های نورالثقلین مردم را با قرآن و سنت آشتی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در آیین سومین هم اندیشی دانش آموختگان سراسرکشور و معاونین فرهنگی استانها که در سالن شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، فعالیت کانون‌های نورالثقلین را عامل تحقق ظهور موعود آخر زمان دانست و اظهار داشت: تلاش کانون‌های نورالثقلین برای تحقق ظهور موعودی است که قرار است امنیت و دین را در جهان ترویج کند.

وی با اشاره به آیات قرآن و اراده خداوند بر پیروزی مومنان در جهان افزود: آنچه قرار است با ظهور حضرت حجت(عج) رقم بخورد این است که بعد از استقرار مستبدین بر روی زمین که می‌خواستند نام خدا را کمرنگ کند کسانی که یاد خدا را زنده نگه می‌دارند به قدرت خواهند رسید تا زمین از شرک پاک شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: تمام ادیان به موعود آخر زمان اعتقاد دارند، موعودی که قرار است جهان را عدل و داد پر کند و امنیت را برقرار کند، گزارش این امنیت و عدل و داد در تمام روایات آمده است اما چگونگی اجرای آن مشخص نشده است.

وی برقراری حکومت عدل و داد را نیازمند تمهیداتی دانست و بیان کرد: عدل، داد و امنیت یک شبه در جهان برقرار نمیشود و نیاز است برای رسیدن به هدف نهایی آفرینش که برقراری امنیت است از امروز برنامه هایی را اجرایی کرده و این تغییر باید از خود ما و جامعه دینی آغاز شود.

حجت الاسلام فاضل تاکید کرد: یکی از تمهیدات لازم برای ظهور حضرت حجت(عج) بازگشت ما به قرآن و سنت است و این کاری است که کانونهای نورالثقلین بر مبنای آن تشکیل شده تا مردم را با قرآن و سنت آشتی دهند زیرا اگر روزی ما به دامن قرآن برگردیم مومنین به نصرتی که خداوند تضمین کرده دست پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت کانون‌های قرآنی تصریح کرد: یکی از وظایف ما به عنوان طلبه و قرآن پژوه آشتی مردم با قرآن و سنت بوده تا اجازه ندهیم مردم نسبت به این نصرت تشکیک کنند، ما باید جایگاه حقیقی قرآن را زنده کنیم تا قرآن به زندگی مردم وارد شده و دنیا و عقبی ما را آباد کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در ادامه ارتباط موجودات زنده را در قرآن مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به ارتباط زوجین توجه بسیاری دارد و این ارتباط را بر اساس مودت قرار داده و این قرآن است که ارتباط بین خداوند و زوجین را تعریف می‌کند تا بسیاری از مشکلات ما در جامعه برطرف شود.

وی سپس به ارتباط عاطفی بین حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نیز اشاره کرد و گفت: ما از ظرفیتهای قرآن در تربیت انسانها استفاده نکرده ایم و باید کاری کنیم قرآن به زندگی مردم ورود کند تا در کنار حل مسائل اجتماعی زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) را نیز فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در زمان حکومت آخر زمان رهبر باشیم و توان مسئولیت پذیری در هدایت مسلمان را داشته باشیم و این آمادگی با برگشت درست به قرآن رقم خواهد خورد و این تربیت قرآنی در تمام بخش‌ها میتواند اتفاق بیفتد.

وی در پایان تفسیر و برداشت درست از قرآن کریم را لازم خواند و گفت: گاهی از آیات و روایت تفاسیر نادرستی می‌شود زیرا اگر فکری درست از آیات برداشت نشود ما وارد گردابی خواهیم شد که نجاتی از آن نخواهد بود و این اتفاق در دوران‌های مختلف افتاده است، هر کس به اندازه توان خود باید در پیاده سازی فرهنگی قرآن تلاش کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha