پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اژه ای

رئیس قوه قضائیه کشور گفت:امروز مسئله اقتصاد یک مسئله اولیه و ضروری برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است، لذا دشمن می خواهد از طریق مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در جمع فعالین اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام زمان(عج) به لزوم بهره برداری هر چه بیشتر از ماه شعبان و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: باید از سفره گسترده الهی در ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و لطف الهی را شامل حال خود نماییم تا قلم عفو بر همه گناهان گذشته ما بکشد و بتوانیم برای یک حرکت صحیح برای آینده توفیق یابیم.

وی افزود: امیدوار هستیم این گفت و شنودها مفید به حال کشور باشد چرا که برای این مقدار زمانی که صرف شد در روز قیامت مسئول هستیم و اگر ترتیب اثر ندهیم به طور قطع نزد پروردگار و وجدان خود مدیون خواهیم بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان که یکی از سرمایه های بزرگ در استان اصفهان سرمایه انسانی است گفت: سرمایه انسانی و مدیریت و آن عامل اصلی که می تواند بسیاری از مسائل را تدبیر کند در استان اصفهان وجود دارد و این استان بسیار پرظرفیت و دارای مدیران شایسته و لایق ، انسان های مبتکر و خلاق و پرتلاش و شجاعی است که در مقاطع مختلف در طول سال های گذشته و از ابتدای انقلاب در عرصه های گوناگون خود را نشان داده اند و این ثروت عظیم را نیز باید پاس بداریم.

وی اضافه کرد: اجازه ندهیم این ثروت بزرگ دچارآسیب شود و با اندک مسئله ای یک انسان با توان فکری بالا و دارای مدیریت و دلسوزی با یک گرفتاری کوچک از صحنه خارج شود که اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از ثروت های دیگر را نیز نمی توانیم احیا کنیم ، لذا به این نکته نیز باید توجه لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر این که در کشور در موضوعات مختلف صنف و اتحادیه وجود دارد تصریح کرد: برای حفظ و حراست از نیروی انسانی که یک ثروت مهم است و برای این که نسل آینده و جوانان ما از ثروت اصلی خود بهره ببرند به نظر می آید تشکیلات و سازوکاری نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: باید باور کنیم که تصدی گری دولت را کاهش دهیم و واقعا واگذاری امور را تا جایی که ممکن است به مردم تسهیل کنیم ، این باور هنوز در همه بخش ها وجود ندارد و تا این باور جا نیافتد هزینه ها بالا می رود و از ظرفیت های مهم مردمی کمتر استفاده می شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ارزش کار و تلاش در اسلام به عنوان یک عبادت به تمهیدات سال های گذشته رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعارهای اقتصادی پرداخت و عنوان کرد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب چند سال است که مسئله تولید، جهش تولید و حمایت از تولید را شعار سال قرار می دهند و این شعارها با حکمت و جهت است و می خواهند جهت ها، سیاست ها و برنامه ها را در این زمینه هدایت کنند.

وی اضافه کرد: امروز مسئله اقتصاد یک مسئله اولیه و ضروری برای حفظ تمامیت ارضی و تمامیت استقلال کشور است و برای امنیت و آرامش مردم موثر می باشد، لذا دشمن می خواهد از طریق مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار دهد و از طریق مسائل اقتصادی آرامش مردم را به هم بزند، بنابراین این مسئله یک امر ضروری و واجب است .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای نیاز به قوانین و مقررات متناسب و لزوم ارتباط تنگاتنگ بین فعالین اقتصادی با مسئولان را از ضرورت های امروز اقتصاد دانست و عنوان کرد: قوانین و مقررات متناسب نیاز است، لذا فعالین اقتصادی نیز باید کمک کنند تا قوانینی که متناسب با شرایط کنونی است ارائه شود، علاوه بر این فعالین اقتصادی با استاندار و نمایندگان مجلس و با قوه قضائیه در تماس هستند و باید بیشتر از این نیز در تماس باشند.

وی همکاری بیشتر اتاق تعاون و اتاق های بازرگانی و دستگاه های اقتصادی برای تعیین قوانین متناسب با شرایط روز را امری مهم بیان کرد و گفت: نکته بعدی آشنا شدن با قوانین و مقررات است، ممکن است آن متصدی حمل و نقل یا متصدیان دامداری یا خدمات با همه قوانین و مقررات آشنا نباشند، اما صنف و اتحادیه می تواند در آن زمینه کمک کند، لذا آگاهی در این زمینه مسئله ای مهم است.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: اگر ما تنها به حرفه و صنف خود نگاه کنیم بخشی از این مشکلات موجود رفع نمی شود، لذا به نظر می رسد که این امور را با هم باید ببینیم ، یعنی اگر چنان چه این جامع نگری وجود نداشته باشد به طور مسلم کارها آن گونه که باید جلو نمی رود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: اگر بخواهیم این جامع نگری را داشته باشیم باید ارتباطات و نشست و برخاست های خود را سازماندهی تر و تشکیلاتی تر کنیم و با هم گفت و گو داشته باشیم، پس این همکاری و همفکری بسیار لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای به لزوم تفکیک بین خطا و فساد اشاره کرد و گفت: فردی اشتباه می کند، اما فردی نیز عناد دارد و می خواهد فساد و ظلم کند، لذا باید بین این دو فرق گذاشت، یعنی اگر فردی زمین خورد و دچار شکست شد و با مشکلات بازار مواجه گردید باید به گونه ای به آن کمک کنیم، اما یک فردی فاسد و مفسد است و می خواهد تعدی کند آن را باید به گونه ای دیگر برخورد نمود.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که مربوط به قوه قضائیه است این است که ما می خواهیم به تولید و فعالین اقتصادی کمک کنیم و می خواهیم تا جایی که ممکن است قوه قضائیه به سرمایه گذاری هر چه بالاتر کمک کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha