دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است، گفت: دین مبین اسلام به امر درخت و درختکاری توجه ویژه‌ای دارد لذا همه ما عقلا و شرعا موظف به مراقبت از درختان و منابع طبیعی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در جمع اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی استان سمنان، با تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: وجود ۴ نهالستان بزرگ در استان سمنان فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز استان و نیز صادرات نهال به سایر نقاط کشور است.

حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به هدف‌گذاری افزایش ۵ برابری تولید نهال در استان در سال آینده افزود: دست‌اندرکاران برگزاری روز درختکاری تلاش کنند تا اقشار مختلف مردم در این طرح ماندگار سهیم شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان برنامه‌ریزی برای بازدید عموم از بخش‌های مختلف تولید و عرضه نهال را ضروری دانست و گفت: علاوه بر عرضه نهال، شیوه‌های کاشت و نگهداری نهال نیز باید به مردم آموزش داده شود.

حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به دستور امام علی (ع) به مالک اشتر برای آبادانی و عمران زمین‌ها اظهار کرد: یکی از وظایف و ماموریت‌های مهم اداره کل منابع طبیعی توسعه فضای سبز در حاشیه شهرها و روستاها است که برای این موضوع می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است، افزود: دین مبین اسلام به امر درخت و درختکاری توجه ویژه‌ای دارد لذا همه ما عقلا و شرعا موظف به مراقبت از درختان و منابع طبیعی هستیم.

حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

گفتنی است ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری شده است.

حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha