دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تفاهمنامه همکاری

حوزه/ تفاهمنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به امضای معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به امضای فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و سید محمدحسین چاوشیان مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم رسید.

امروز بنیان خانواده مورد حمله قرار گرفته است

جهان‌بین در نشست امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت موضوع خانواده اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن خانواده را از نشانه‌های خود برشمرده است.

وی با اشاره به تربیت فرزندان در محیط خانواده بیان داشت: تعلیم یا به‌صورت مستقیم است یا غیرمستقیم و در هر دو صورت، بسترساز آن رحمت و مودت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خانواده یکی از حوزه‌های بسیار مهم است که دانشگاه آزاد اسلامی برای تحکیم بنیان آن تلاش می‌کند و مدیریت فرهنگی اقطاب اثرگذاری را تعیین کرده است، ابراز داشت: این اقطاب بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین شده که یکی از مهم‌ترین آنها خانواده است، مقام معظم رهبری دراین‌خصوص فرموده‌اند: اگر در جامعه‌ای بنیان خانواده به‌هم‌ریخته باشد، امکان اصلاح آن وجود ندارد. نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع خانواده، تفننی نیست و همواره میزان توجه و اقدامات و بودجه‌ای که واحدهای دانشگاهی به موضوع خانواده اختصاص می‌دهند را رصد می‌کند.

جهان‌بین تصریح کرد: امروز بنیان خانواده مورد حمله قرار گرفته و دانشگاه در این زمینه باید اهتمام ویژه داشته باشد.

هدف مؤسسه خاتم تعامل و همکاری با محوریت کار اجرایی و میدانی است

در ادامه این نشست دکتر سید محمدحسین چاوشیان مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: هدف مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در انعقاد تفاهم‌نامه تعامل و همکاری با محوریت کار اجرایی و میدانی است که این نگاه در تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی نیز حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های موجود در مؤسسه مردم‌نهاد خاتم با ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند باعث یک هم‌افزایی در راستای اعتلای خانواده‌مداری شود.

مدیرعامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد عملیاتی‌شدن محورهای تفاهم‌نامه باشیم.

در ادامه این نشست، عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مؤسسه خاتم یک مجموعه پویا و خوش‌فکر با تمرکز بر مبحث خانواده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توجه به موضوع خانواده فعالیت‌های ارزشمندی داشته است؛ بنابراین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این دو مجموعه که ظرفیت‌های بالایی دارند، حائز اهمیت است.

قاسمی افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه‌به سند تحول و تعالی دانشگاه نسبت به موضوع خانواده از روی تظاهر نیست؛ بلکه یک اعتقاد عمیق در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که خانواده یک موضوع مهم است که پرداختن به آن، به حل مسائل کلان کشور در حوزه خانواده کمک می‌کند.

گفتنی است: «همکاری در تألیف، ترجمه و انتشار کتاب در حوزه زن و خانواده، سبک زندگی، تعلیم‌وتربیت، سلامت، فرهنگ و زیست دانشجویی»، «همکاری در اجرای پروژه‌های پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی»، «همکاری در تأمین محتوا و تعیین سرفصل و تدریس در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه زن و خانواده»، «همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی، جشنواره‌ها، کنگره‌ها و...»، «استخراج و ارائه نظام‌‎مسائل روز کشور جهت هدایت رساله‌های تحصیلات تکمیلی»، «استفاده از ظرفیت‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشجویان و اساتید در حوزه آسیب‌های اجتماعی و خانواده‌محوری»، «همکاری و مشارکت به منظور طراحی و راه‌اندازی مرکز تخصصی مسئولیت اجتماعی خانواده» از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha