سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عارضی

عضو دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حجت الاسلام عارضی داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی را یکی از معیارها و لوازم اصلی برای شکل گیری جامعه مهدوی عنوان کرد و گفت: در نگاه کلان تر باید مسئولیت پذیری اجتماعی را در جامعه تقویت کنیم و باید نگاه فردی به نگاه اجتماعی تبدیل شود.

حجت الاسلام حسن عارضی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ایام ولادت امام زمان(عج) با اشاره به تشکیل دبیرخانه مهدویت دانشگاه های آزاد اسلامی در اوایل سال ۱۴۰۰ و استقرار دفتر مرکزی این دبیرخانه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان اظهار داشت: طی این دو سال فعالیت های خوبی از سوی این دبیرخانه انجام شده و فعالیت های علمی و آموزشی خوبی داشته است.

وی افزود: در حوزه آموزشی و پژوهشی این دبیرخانه در حال تدوین درسنامه مهدویت با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی است و پس از تایید آن، کار تدوین درسنامه انجام خواهد شد، هم اکنون جلسات درسنامه نویسی به صورت دائم در حال برگزاری است.

وی با بیان برخی از فعالیت های فرهنگی در حوزه مهدویت به برگزاری "پویش یوسف زهرا(س)" از سوی دبیرخانه مهدویت اشاره کرد وگفت: این پویش به صورت پیاده روی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان و طی دو روز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این مسیر موکبی برپا کرد و امسال نیز این حرکت فرهنگی ادامه می یابد و از افرادی که در این پویش شرکت می کنند، میزبانی خواهد کرد، همه استان ها در آن مشارکت داشته که البته با محوریت استان اصفهان انجام می شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه سخنان خود به وجه معرفتی و لزوم شناخت نسبت به امام حاضر و ایجاد تشنگی برای ظهور حضرت حجت (عج) اشاره کرد و افزود: اعتقاد به منجی و موعود در ادیان الهی وجود دارد و در مکتب تشیع نیز به این موضوع پرداخته شده و حتی مصداق آن نیز مشخص است که چه فردی منجی موعود خواهد بود و آن چه از روایات ما برمی آید این است که باید شناخت و معرفت نسبت به امام شکل گیرد و این معرفت مقدمه اعلام نیاز به وجود امام خواهد بود.

وی یکی از وجوه اعلام نیاز به نسبت به وجود امام زمان(عج) را عبادت و دعا و استغاثه عنوان کرد و ادامه داد: باید این معرفت و شناخت را عمق بخشید و توسعه داد و هم چنان یک بعد معرفت، کار علمی است، بعد دیگر آن انجام اعمال و برنامه هایی برای امام زمان(عج) است، به عنوان نمونه تقید به صدقه دادن و نماز خواندن برای حضرت در مسجد مقدس جمکران از جمله این اعمال می باشد.

وی خاطر نشان کرد: معرفت مسئله ای عام است و لزوما تنها کار علمی را شامل نمی شود، بلکه برنامه های عملی نیز باید تدوین شود و این برنامه های عملی باعث شود محبت به امام زمان(عج) در وجود انسان ها شکل گیرد.

حجت الاسلام عارضی داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی را یکی از معیارها و لوازم اصلی برای شکل گیری جامعه مهدوی عنوان کرد و گفت: در نگاه کلان تر باید مسئولیت پذیری اجتماعی را در جامعه تقویت کنیم و باید نگاه فردی به نگاه اجتماعی تبدیل شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی در بین جوانان را امری مهم دانست و افزود: زمانی که این اتفاق افتاد افراد می توانند زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشند و اگر بخواهیم این مسئله را با دوران امیرمومنان(ع) مقایسه کنیم، در آن دوران نیز چون مسئولیت پذیری اجتماعی تحت الشعاع عوامل مختلف قرار گرفت و کمرنگ شد امام در بزنگاه ها یاری نشدند.

وی اضافه کرد: آنچه که باید در دانشگاه ها و مدارس ما اتفاق بیافتد این است که مدل هایی طراحی شود تا مسئولیت پذیری اجتماعی تقویت گردد تا به تحقق امر ظهور کمک کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha