یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آئین تلبس طلاب آذربایجان شرقی

حوزه/ همزمان با نیمه شعبان ۳۴ نفر از طلاب مدارس علمیه آذربایجان شرقی معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، همزمان با نیمه شعبان، مراسم عمامه‌گذاری طلاب استان آذربایجان شرقی با حضور حجج اسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، محمدتقی قاضی طباطبایی فرزند آیت الله شهید قاضی طباطبایی و اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از طلاب و خانواده های آنان، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در ابتدای این مراسم، ابراز داشت: در این مراسم ۳۴ نفر از طلاب پس از مصاحبه و کسب نظر مثبت شورای حوزه علمیه استان معمم می شوند.

وی افزود: انتظاری که مردم و جامعه از طلاب و روحانیون دارند، عمل به وعده و رعایت اخلاق و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: رمز موفقیت روحانیت این است که زی طلبگی رعایت شود و آن چیزی که به مردم می گویند را خودشان عمل کنند.

وی افزود: لباس روحانیت همان جامه رسالت الهی پیامبران و اولیای الهی بر دوش طلاب و روحانیان است و اگر دغدغه دین و شریعت دارید و به دنبال ترویج ارزش‌ها و معارف الهی در جامعه داشتید، امروز با تلبس به این لباس مقدس رسالت شما دوچندان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حوزه علمیه آذربایجان باید احیا شود که برای تحقق این مطالبه جدی نیازمند تلاش همگانی هستیم.

مولودی‌خوانی و تواشیح از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha