دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / تجلیل از قعالان قرآنی همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به قرآن کوتاهی داشته‌ایم، گفت: یکی از سفارشات اهل بیت(ع) در دوران غیبت، توجه به قرآن است و لذا امیدواریم با همت اهالی قرآن، به این سفارش اهل بیت(ع) جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم تقدیر از فعالان قرآنی که در مکتب قرآن برگزار شد، با بیان اینکه برخی از اتفاقات در عالم باعث غفلت انسان می‌شود، اظهار داشت: گاهی از موارد سر و صداهای عالم، انسان را از هدف اصلی که در زندگی دارد، غافل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بشر کاری مهم‌تر از انسان سازی ندارد، افزود: انسان باید تلاش کند تا به عالی‌ترین مقام‌ها دست پیدا کند و اجازه ندهد مشکلات دنیوی او را از این راه دلسرد و یا غافل کند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه جلسات قرآن، باعث می‌شود تا این غفلت‌ها از بین برود، گفت: قرآن صدای فطرت ماست، هرچه در منظر قرآن باشیم، یعنی حرف فطرت و درون بشر را شنیده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر چه نفس سالم‌تر باشد، درک او از معارف بیشتر است، یادآور شد: خیلی‌ها به دنبال آن هستند که به محضر حضرت حجت(عج) برسند، اما باید این سوال را بپرسیم نسبت به قرآنی که امام زمان(عج) مفسر آن هستند، تا به حال چه کاری انجام داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: قرآن یکی از امانت‌های پیامبر(ص)، امروز در دست ماست و باید دین خود را نسبت به آن ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نسبت به قرآن کوتاهی داشته‌ایم، گفت: یکی از سفارشات اهل بیت(ع) در دوران غیبت، توجه به قرآن است و لذا امیدواریم با همت اهالی قرآن، به این سفارش اهل بیت(ع) جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha