شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست علمی وظایف شیعیان در دوران غیبت در جلفا برگزار شد

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: اولین وظیفه شیعیان در عصر غیبت استواری بر عهد و پیمان با مولای خویش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست "وظایف شیعیان در دوران غیبت" با سخنرانی اکرم قاسمیان از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه جلفا و با حضور طلاب و اساتید در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

قاسمیان در این نشست با اشاره به آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده، قوم زمان امام عصر(عج) را قومی برتر دانست و گفت: انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است؛ مهدوی بودن مهم نیست مهدوی ماندن مهم است.

وی سه وظیفه را از وظایف اصلی شیعیان در عصر غیبت دانست و افزود: اولین وظیفه شیعیان در عصر غیبت استواری بر عهد و پیمان با مولای خویش است. در کتب تمامی ادیان از جمله تورات، انجیل و حتی در کتب اهل سنّت نیز به وجود منجی عالم بشریت اشاره شده است.

قاسمیان ادامه داد: شیعیان نباید در ادامه راه سستی و لغزش به خود راه دهند. در استواری، مهمترین وظیفه ما این است که آن حضرت را همواره، حاضر ببینیم ما منتظر ظهور هستیم نه منتظر حضور، حضرت، حاضر است ولی ظاهر نیست مثل خورشید پشت ابر.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه جلفا افزود: دومین وظیفه سنخیت و مطابقت دادن کارها و اعمال خود با خواسته های امام زمان است یعنی مراقب اعمال خود باشیم که کاری خلاف میل حضرت از ما سر نزند.

قاسمیان افزود: سومین وظیفه شیعیان، معرفت و شناخت آن حضرت است. در این زمینه روایات متعدد وارد شده که «بوسیله ما اهل بیت، امام را بشناسید». یعنی ولایت پذیر باشیم.

نشست «وظایف شیعیان در دوران غیبت» در جلفا برگزار شد

نشست «وظایف شیعیان در دوران غیبت» در جلفا برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha