یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: معامله شهدای عزیز با خداوند متعال مصداق یک معامله برد برد بود، چراکه خداوند مشتری جان، مال و دارایی انسان است در حالی که تمام آنها را نیز خود به بندگانش عطا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، در آستانه فرارسیدن ۲۲ اسفندماه که در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نامگذاری شده است، جمعی از مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان به همراه تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا گوی سبقت را در تجارتخانه دنیا ربودند، گفت: معامله شهدای عزیز با خداوند متعال مصداق یک معامله برد برد بود، چراکه خداوند مشتری جان، مال و دارایی انسان است در حالی که تمام آنها را نیز خود به بندگانش عطا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: ثمنی که خداوند در این معامله به بندگان مخلص خود می‌پردازد بهشت و رضوان الهی است.

شهدا برندگان حقیقی تجارتخانه دنیا بودند

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه خداوند سرمایه‌ای که خود به بندگانش عطا کرده را مستقیما و به بالاترین قیمت خریداری می‌کند، تصریح کرد: شهدا برندگان حقیقی این معامله برد برد بودند و به بالاترین درجه تعالی دست یافتند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شهدا در صحنه قیامت در مقام شفاعت کننده حاضر خواهند شد، گفت: خوش به حال والدین شهدا که انشاءالله مشمول شفاعت شهدا می‌شوند، هر چند ما نیز به شفاعت شهدای عزیز امید داریم.

شهدا برندگان حقیقی تجارتخانه دنیا بودند

نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان با یادآوری وظیفه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در عصر حاضر برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین کاری زینبی است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امری عمومی، فوری، قطعی و عینی است به گونه‌ای که همه ما برای انجام آن وظیفه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تاکید کرد: اگر کسی در معرفی دشمنان و شناخت شیوه‌های عملیاتی آنها توانمندی دارد باید در عرصه جهاد تبیین گام بردارد و نسل جوان را نسبت به توطئه‌های دشمن مطلع کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: خانواده شهدا و ایثارگران هنوز هم در عرصه‌های مختلف از نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

شهدا برندگان حقیقی تجارتخانه دنیا بودند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مسائل خانواده معظم شهدا و ایثارگران افزود: هر قدمی که برای خانواده معظم شهدا و جانبازان برداشته شود خدمت در راه خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه فداکاری و ایثار شهدا با هیچ چیز قابل جبران نیست، گفت: خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و جانبازان وظیفه همه مسئولان و کارگزاران است.

امام جمعه سمنان در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در اوایل دهه ۹۰ به برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه این کنگره در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌هایی که با موضوع ایثار و شهادت در استان در حال برگزاری است باید با محوریت کنگره ۳ هزار شهید استان سمنان در سال ۱۴۰۳ انجام‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه باید از رزمندگان با اخلاص هشت سال دفاع مقدس برای ثبت و ضبط خاطرات آنها دعوت کرد، گفت: برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان سمنان نباید به یک روز یا چند سخنرانی محدود شود و دست‌اندرکاران این کنگره باید مقدمات برگزاری باشکوه این کنگره را نیز فراهم کنند.

شهدا برندگان حقیقی تجارتخانه دنیا بودند

در ابتدای این دیدار حسین شکرویان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای رسیدگی به مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران، از اجرای قریب به هزار برنامه در سال جاری در این اداره کل خبر داد.

شکرویان با اشاره به توجه به مسائل درمانی و معیشتی خانواده‌ معظم شهدا و جانبازان و نیز فرزندان آنها گفت: برنامه‌ریزی بر روی موضوعات فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغاتی و نیز گردآوری آثار و خاطرات شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از دیگر اقدامات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در دوره جدید مدیریتی بوده است.

شهدا برندگان حقیقی تجارتخانه دنیا بودند

شهدا برندگان حقیقی تجارتخانه دنیا بودند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha