یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فیروزی

حوزه/ حجت الاسلام فیروزی گفت: دروس حوزه های علمیه در سطح یک به مدت شش سال معادل فوق دیپلم، سطح ۲، دو سال معادل لیسانس، اتمام پایه ۱۰ معادل کارشناسی ارشد و پایان درس خارج معادل دکترا می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فیروزی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نقده که در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ثبت نام حوزه های علمیه شروع شده است. مؤمنین فرزندان دارای استعداد و هوش بالای خود را به حوزه علمیه جهت خدمت به امام عصر بفرستند.

وی با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده و آمادگی این مدرسه برای جذب طلاب سطح یک، اظهار کرد: دروس حوزه های علمیه در سطح یک به مدت شش سال معادل فوق دیپلم، سطح ۲، دو سال معادل لیسانس، اتمام پایه ۱۰ معادل کارشناسی ارشد و پایان درس خارج معادل دکترا می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده خاطرنشان کرد: پذیرش حوزه های علمیه از اتمام پایه هشتم دانش آموزان می باشد و داوطلبین عزیز می توانند از پایه هشتم آموزش و پرورش تا دکترا در آزمون ورودی حوزه های علمیه ثبت نام کنند؛ آزمون هر سطح از ثبت نام با توجه به سواد و علم افراد متفاوت خواهد بود؛ داوطلبین بعد از موفقیت دز آزمون های کتبی و مصاحبه و طی مراحل وارد حوزه می شوند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه هیچ وابستگی مالی به دولت ندارند، گفت: حوزه های علمیه با کمک های مردمی و وجوهات شرعی اداره می شوند و وابستگی از جهت اعتبار و مادیات به دولت ها ندارند.

حجت الاسلام فیروزی در ادامه افزود: سطح آموزش در حوزه های علمیه قابل مقایسه با دیگر مراکز علمی نیست و دروس حوزه علمیه از سطح بسیار بالایی برخوردار است و از این رو می طلبد افراد با استعداد و دارای هوش و فهم بالا وارد حوزه علمیه شوند.

وی در پایان گفت: با توجه به این که دوران نوجوانی و راهنمایی بهترین زمان یادگیری برای علوم است، دانش آموزان می توانند از پایه هشتم مدارس در حوزه های علمیه ثبت نام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha