دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

امام جمعه شهرکرد گفت: توطئه مسموم‌سازی دانش آموزان نشان دهنده خباثت دشمنان و کسانی است که برای رسیدن به اهداف شوم خود به کودکان و نوجوانان هم رحم نمی‌کنند. در این باره هم باید دشمن را شناخت هم با جدیت برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه بخواهیم یا نخواهیم با نقشه‌های شیطانی از سمت دشمنان روبرو هستیم، گفت: دشمن مدام دنبال کارهای براندازانه هستند، اما خیلی‌ها خلاف این باور را دارند و می‌خواهند همه مشکلات را متوجه داخل کنند که این خود نوعی همکاری با دشمن است تا جوانان و مردم دست‌های آشکار دشمن را نبینند.

امام جمعه شهرکرد افزود: ضعف‌های داخلی در جای خود محفوظ است، اما آنچه که انقلاب را بیش از همه با مشکل روبرو می‌کند توطئه دشمنان است که قرآن هم چندین بار به وضوح در مورد دشمنان هشدار داده است.

وی ادامه داد: نباید به دشمن میدان داد بلکه باید دشمن را در اهداف شیطانی ناکام گذاشت و آرامش را در جامعه تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: توطئه مسموم‌سازی دانش آموزان نشان دهنده خباثت دشمنان و کسانی است که برای رسیدن به اهداف شوم خود به کودکان و نوجوانان هم رحم نمی‌کنند. در این باره هم باید دشمن را شناخت هم با جدیت برخورد شود که متاسفانه کمی با تأخیر وارد این قضیه شدیم و دشمن در این موضوع موج‌سواری کرد.

وی با اشاره به تفسیر آیات قرآن کریم، گفت: مومن باید در برابر نعمت‌های الهی سپاسگزار باشد البته که شکرگزاری تنها به وسیله زبان ممکن نیست و روحیه شکرگزاری باید در درون انسان زنده باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تفسیر آیات سوره بقره، افزود: غفلت بیماری بدی است که نباید دچار آن شد، دین‌مدار باشید و اگر ایمان آوردید باید شکرگزار باشید.

راهیان‌نور فرصتی برای عبرت‌آموزی

وی ادامه داد: شنبه به عنوان روز راهیان روز نام‌گذاری شده که این مناطق مناطقی اثرگذار است و با ورود به این مناطق خشوع، بندگی و ایثار را می‌آموزیم، پس از این فرصت برای عبرت گرفتن استفاده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: بنیاد شهید به فرمان حضرت امام(ره) شکل گرفت تا در جهت ترویج ایثار و شهادت نقش‌آفرین باشد و هم خدمتگزار خانواده‌های ایثارگران باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شهدا به عنوان عالی‌ترین الگوهای زنده جامعه بشارت دهنده هستند؛ جامعه ما قدردان این عزیزان هستند و البته بیشتر باید در این حوزه دقت داشته باشیم و نگذاریم کسی به این راه خدشه وارد کند.

وی افزود: مساجد نباید در میان ما مظلوم باشند؛ مسجد باید نقش تربیتی و انسان‌سازی داشته باشد و همه باید هم افزایی داشته باشند تا مساجد در این مسیر قرار گیرند که مساجد در قیامت از کسی شکایت نکند.

امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: بیان می‌شود که استان کارگاه عملیاتی و فعال شده است که مسئولان باید به این کلام و عملیاتی شدن طرح‌های عمرانی توجه کنند.

وی افزود: مسئولان اعتبارات را به سهولت تخصیص دهند، موانع را برطرف کنند و به شعار بسنده نکنند تا این فعالیت در استان مشاهده شود و مردم نتیجه این کارها را ببیند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha