سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
زاهددوست امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: از مسئولان شهرستان و استان می خواهم پیگیری جدی و موثر داشته باشند تا مصوبات سفر زودتر اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خصوصا بین نوجوانان و جوانان مسئول هستیم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با اشاره به ۲۲ اسفند آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر مسجد کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.» از یک منظر، فرمایش ایشان به این معناست که آسیب‌های اجتماعی، یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های مادی و معنوی بر دوش جامعه است و رساندن مساجد به کیفیت مطلوب و شایسته، یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این هزینه سنگین به شمار می‌آید.

خطیب جمعه خورموج گفت: متأسفانه بر سر راه ایجاد مسجد تراز اسلامی در محله‌ها مشکلات و موانعی وجود دارد که باید مرتفع گردد و همه مسئولان و مدیران جامعه به این باور برسند که مساجد با توجه به قدرت معنویشان، توانایی مهار آسیب‌های اجتماعی را دارند و این ظرفیت در تمام مساجد وجود دارد.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به ۲۵ اسفند روز درختکاری اظهار کرد: درختکاری و حفظ و نگهداری از نعمات خداوند است، بنابراین نباید کفران نعمت کنیم و نعمات خدا را ضایع کنیم.

وی با بیان اینکه هوای پاک، زمین سبز و طبیعت برای حیات انسان ضروری است گفت: همه باید به شکرانه نعمات خداوند اگر درختی داریم آن را حفظ کنیم و اگر نداریم، درختکاری انجام دهیم به ویژه درختان مثمر که دیگران بتوانند از آن بهره ببرند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری امسال شعار هر ایرانی سه نهال را مطرح کردند، افزود: رهبر انقلاب خودشان هم سه نهال کاشتند و فرمودند معنای این شعار این است که در طول چهار سال برنامه‌ دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال یعنی سالی ۲۵۰ میلیون تحقّق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به پدیده مسمومیت دانش آموزان، این موضوع را بخشی از جنگ ترکیبی دشمن دانست و ابراز داشت: وقتی تلاش گسترده ماه‌های اخیر در اغتشاشات و ورود صدها هزار سلاح و مهمات راه به جایی نبُرد، اقدام مذبوحانه مسمومیت‌های ضعیف سریالی، با فشار عملیات روانی هراس‌افکنی، در دستور کارشان قرار گرفت.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: هدف دشمن از بین بردن احساس امنیت در جامعه و احساس ناامنی در پدران و مادران نسبت به وضعیت فرزندانشان در مدرسه تا به تدریج باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام و دستگاه‌های امنیتی کشور شود.

وی بیان داشت: از بین بردن امنیت در عرصه سلامت، در راستای القای ناامنی اقتصادی است که با نوسانات قیمت دلار و سکه و طلا انجام می‌شود.

خطیب جمعه خورموج با اشاره به دیگر اهداف جنگ ترکیبی گفت: به تعطیلی کشاندن مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی دانش‌آموزان و تهمت‌پراکنی علیه نظام اسلامی و دین و دینداران دیگر اهداف دشمن است، البته دشمنان ملت ایران بار دیگر شکست خورده و مفتضح خواهند شد.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور در شهرستان دشتی گفت: مردم عزتمند شهرستان دشتی با استقبال پرشورشان از رئیس جمهور نشان دادند خدمتگزاران واقعی خود را به خوبی می شناسند. یکی از مهم ترین امتیازات رئیس جمهور مردمی و حرکت در مسیری‌ است که رهبری معظم انقلاب تبیین کرده اند.

وی بیان داشت: امیدوارم ثمرات سفر رئیس جمهور موجب رفع دغدغه‌های مردم این شهرستان و مایه خیر و برکت است؛ از مسئولان شهرستان و استان می خواهم پیگیری جدی و موثر داشته باشند تا مصوبات سفر زودتر اجرایی شود.

امام جمعه خورموج گفت: اعتبار قابل توجهی به برکت سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد، اگر این رقم درست مدیریت شود حتما استان را تکان می‌دهد و البته از مسئولان استانی می خواهم سهم شهرستان محروم دشتی از مصوبات سفر رئیس جمهور مشخص کنند و به اطلاع مردم رسانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha