یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه گفت: عدم تصویب و تخصیص بودجه در حوزه فرهنگ از سوی مجلس و دولت ؛ موجب ایجاد مشکل در فعالیتهای فرهنگی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم تجلیل از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مراغه به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در دفتر امام جمعه مراغه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه در این مراسم با تأکید بر اهمیت مساجد بعنوان محور فعالیتهای فرهنگی دینی گفت: مساجد سنگر اسلام است و با توجه به اینکه کانون های فرهنگی و هنری در دل مساجد بنا شده اند؛ باید نقش اساسی در تربیت نیروهای جوان ، مومن و متعهد داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات موجود در کارهای فرهنگی از جمله کمبود بودجه فرهنگی، وجود دستگاه های موازی برای کارهای فرهنگی، عدم اهتمام بعضی دستگاه ها یا نهاد ها به مسائل فرهنگی، خطاب به مدیر مسئولان کانون های فرهنگی و هنری گفت: این مشکلات نباید باعث ناامیدی و یاس مدیر مسئولان و اعضای کانون ها گردد و کانون ها باید با توان مضاعف به جنگ مشکلات فرهنگی در کشور رفته و گره این مشکلات را حل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مراغه با انتقاد از کم بودن بودجه فرهنگی کشور افزود : تصویب بودجه ناچیز برای بخش فرهنگ در مجلس و عدم تخصیص کامل آن توسط دولت موجب گردیده تا فعالیتهای فرهنگی در جامعه دچار مشکل گردند .

در ابتدای این مراسم، احمد فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به علل و اهداف تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: در شهرستان مراغه ۵۳ کانون تاسیس گردیده که از این تعداد۱۷ کانون شهری و ۳۶ کانون روستایی می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد میتوانند کانون هم افزایی کارهای فرهنگی محله محور باشند.

وی گفت: انجام فعالیتهای منسجم و تشکیلاتی با هدف گزاری و ایجاد سازو کار در کانونها از جمله مهمترین نیازهای این حوزه به شمار می‌رود که نیازمند عزم جدی از سوی تمامی مسئولان و مدیران است .

در پایان این مراسم از تلاش مدیران برخی کانون های فرهنگی هنری فعال مساجد شهرستان مراغه تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha