جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آغاز طرح «مهرواره محله‌ همدل» گامی به سوی نزدیک شدن به مردم‌سالاری و تحقق آن است که شکست دشمن را به‌ دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه «مهرواره بانور» و افتتاحیه «مهرواره محله همدل» در سازمان بسیج با بیان اینکه نقش مردم و مردم‌سالاری در همه عرصه‌ها مورد توجه است، اظهار کرد: امت در کانون توجه همیشگی قرار دارد و رهبری انقلاب اسلامی نیز در بیانیه گام دوم بر این اهمیت تاکید داشتند. وی افزود: بهتر است بسترسازی لازم برای تحقق این امر مورد توجه قرار گیرد که لازمه آن، هم‌افزایی همه سازمان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همگی بسیجی هستند، تصریح کرد: نمونه این نقش آفرینی‌ها را می‌توان در مساوات و کمک همدلانه مردم در سال‌های شیوع کرونا دید که اکنون همچون یک سنت الهی، در حال ادامه یافتن است.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با داشتن چنین نقش‌آفرینی، هیچ‌گونه ابهام در خلأ گفتمانی نیست و باید در مسیر پیاده‌سازی ادامه یابد و جامعه‌ای داشته باشیم که در کانون عمل مورد توجه است.

سردار سلیمانی ادامه داد: این همدلی را در دوران کرونا و واکسیناسیون فراگیر دیدیم که ایران در این بین، حایز جایگاه سوم شد. اما فرانسه آمریکا و حتی روسیه با مشکلاتی در این عرصه مواجه شدند که حضور مردم، ما را در این راه برتر ساخت.

وی با اشاره به محوری‌بودن مساجد و جلوداربودن روحانیت، گفت: ما خدمتگزار مردم و مشتاق نقش‌آفرینی جوانان و نوجوانان هستیم. عزیزانی که اکثریت حضور در مراسم‌های بهمن‌ماه را داشتند و این حضور پیام شکست دشمن را رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه احصای مسائل و اولویت‌بندی مسایل از مهمترین این هم‌افزایی است، یادآور شد: محله‌های اسلامی نمونه‌ای از نقش‌آفرینی مردم‌سالاری است که شکست دشمن را به‌ دنبال دارد. دشمن در هر جا شکست می‌خورد راهبرد جدیدی را تدارک می‌بیند و اکنون نیز مسائل اقتصادی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: آغاز طرح جدید «مهرواره محله‌ همدل» گامی به سوی نزدیک شدن به مردم‌سالاری و تحقق آن است. الگوی جذاب جمهوری اسلامی یک نمونه موفق است که با رهبری امام راحل و رهبری، تمدن اسلامی اتفاق خواهد افتاد.

سردار سلیمانی با اشاره به سال جدید و تحولات پیش‌رو، گفت: ملت ایران، الگوی جهان اسلام است و قدردان این تلاش‌ها در مساجد محله محور هستیم. امیدواریم در این باره شاهد هم افزایی سایر سازمان‌ها نیز باشیم. با جهش در پیشرفت و تکیه بر ظرفیت‌های خود این حرکت را ادامه خواهیم داد.

سال آینده قرارگاه‌های محله اسلامی در ۱۹۲۰۰ محله کشور راه‌اندازی می‌شود

سردار بابا احمدی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور نیز در این مراسم گفت: امروز آیین اختتامیه مهرواره بانور و همینطور افتتاحیه مهرواره محله همدل را که در راستای محله اسلامی و برای نیل به جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی و به نظاره نشستن طلوع خورشید عظمی حضرت ارواحنا فداه حضرت مهدی (عج) است برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این رویداد بزرگ به همت عزیزان در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت دستگاه‌های دیگر صورت می‌گیرد، این آیین ارزشمند در راستای تحقق محله‌های اسلامی است و میثاق نامه‌ای است که عزیزان در سازمان تبلیغات برای محقق کردن زمینه جامعه اسلامی شروع کردند از سال‌های قبل و این همدلی را در دستگاه‌ها به وجود آوردند.

بابا احمدی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی باید صورت بگیرد با محوریت و مرکزیت مساجد و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی امر مسجد، از سال گذشته با تدبیر سردار سلیمانی ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد همه دستگاه‌ها بخصوص مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی بودند که پیشتاز بودند و این اقدام با میثاق‌نامه‌هایی امضا و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه طرح تحقق محله اسلامی مزین است به فرمان نورانی امام مسلمین که با راه‌اندازی قرارگاه تحول محله در سطح محله‌ها شروع شده است و نخبگان و معتمدین محله به عنوان شورای تحول محله گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: این قرارگاه به نام سردار سلیمانی عزیز مزین است. این قرارگاه مسائل مختلف محله را احساء، آنها را اولویت‌بندی و با توجه به فراوانی، دسته‌بندی می‌شوند و از طرفی ظرفیت‌های محله هم شناسایی می‌شود. برای تحقق جامعه مردم سالار، ظرفیت‌های محله برای حل مسائل مردم به کمک می‌آیند، تا جایی که ظرفیت‌های محله توان پاسخگویی توان حل مسائل محله را ندارند ظرفیت دستگاه‌ها در سطوح مختلف به کمک می‌آیند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور افزود: نخستین قرارگاهی که در سطح محله شکل می‌گیرد قرارگاه اجرایی است که با مسئولیت ائمه جمعه در مراکز بخش‌ها و نایب رئیسی بخشدار و دبیری حوزه بسیج و عضویت دستگاه‌های متولی مسجد و محله فعالیت انجام می‌دهند. قرارگاه‌های شهرستانی و استانی هم با همین ترتیب تشکیل می‌شود.

وی اعلام کرد: در 17 استان قرارگاه‌های استانی با مسئولیت فرماندهی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها و نایب رئیسی استانداران و دبیری فرماندهان سپاه استانی و عضویت همه دستگاه‌های متولی در مسجد و محله شکل گرفته است. این حرکت ارزشمند شتاب گرفته و هدف‌گذاری‌ها برای سال ۱۴۰۲ در ۱۹ هزار و ۲۰۰ محله برنامه ریزی شده است.

بابا احمدی در پایان گفت: ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بر اساس بیانیه گام دوم اسلامی محله سالم با نشاط و ایمن و فاقد هرگونه آسیب اجتماعی و ولایی و مؤمن و مطالبه‌گر و دارای بصیرت دینی و انقلابی و دارای سبک انقلابی و اسلامی و دارای شغل پایدار داشته باشیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha