چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در صالحین در کنار مسائل عقیدتی، باید زمینه ورود جوانان در عرصه مدیریت اجتماعی را فراهم کنیم، گفت: جوانان صالحین باید بتوانند در محلات خود ملجأ مردم باشند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در همایش استانی سرگروه‌های صالحین، که با حضور قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) و جمعی ائمه جمعه و اساتید صالحین استان برگزار شد، با بیان اینکه روایات بسیاری در رابطه با عدالت وجود دارد، اظهار داشت: در نگاه اسلام و آیات قرآن کریم، عدالت قوام جامعه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه طبق روایات یکی از اساسی‌ترین عوامل اسلامی شدن یک حکومت، مسئله عدالت است، گفت: در قرآن دو اصل به عنوان قوام جامعه معرفی شده‌ که عبارتند از عدالت و اقتصاد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در حوزه صالحین باید نیروی‌هایی را تربیت کرد که هم عادل باشند و هم قائم بالقسط، یادآور شد: صالحین در برنامه ریزی‌های خود لازم است تا جوانان مطالبه‌گر عدالت را تربیت کند.

وی با بیان اینکه لازم است تا در این عرصه از مسائل اخلاقی غافل نشویم، گفت: گاهی از موارد انگیزه‌ها مقدس است اما روش‌ها غیر عادلانه است که باید نسبت به این مسئله نیز حساس باشیم.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، پرچم مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد، بنابراین ضروری است تا از ظرفیت عظیم صالحین و بسیج به نحو احسن در عرصه مطالبه‌گری استفاده کرد.

وی آموزش روش صحیح مطالبه‌گری را مهم عنوان کرد و یادآور شد: نیازمند تولید محتوا در این حوزه هستیم و متاسفانه با خلأ در این زمینه مواجه‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه در صالحین در کنار مسائل عقیدتی، باید زمینه ورود جوانان در عرصه مدیریت اجتماعی را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان صالحین باید بتوانند در محلات خود ملجا مردم باشند و مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

در شروع این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان و خانم ناطقی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان همدان گزارشی از نحوه پذیرش حوزه‌های علمیه در استان ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha